חדשות בעולם

הפתעה באוקראינה: רימון עשן הושלך במהלך הרצאה על השואה

ילנה אנדורטי, מנהלת ארגון הסטודנטים היהודים, החלה להרצות כשלפתע התפזר עשן במקום: "אחד הנוכחים זרק את הרימון למטה והזמין משטרה. אנשים שאפו עשן. אולי לקראת הבחירות הצפויות יש מי שמנסה לערער את המצב"

  • ט"ו שבט התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

הקריאות האנטישמיות במדינה הן לא דבר חדש ליהודים החיים באזור, אלא שאירוע שהתרחש השבוע באוקראינה הפתיע אפילו אותם. במהלך הרצאה שהתקיימה בנושא השואה בעיר לבוב, זאת לרגל יום השואה הבינלאומי, הושלך רימון עשן לעבר עשרות אנשים שנכחו במקום. האירוע התקיים בחנות ספרים מקומית, והועבר על ידי מרצה להיסטוריה יהודית. עשרות האנשים שנכחו במקום טוענים כי רק בנס לא היו נפגעים, בעוד שבמשטרה סירבו להגיב.

"התחלתי להרצות בשעה 18:30, ובערך בשעה 19:15 אנשים ביקשו לפתוח חלונות משום שהתפזר עשן באולם", סיפרה ל-ynet ילנה אנדרונטי, מומחית להיסטוריה יהודית. "איש צעיר רעול פנים הגיע לאולם, אבל מכיוון שהאירוע היה מלא עד אפס מקום בהמון אנשים - גם במדרגות - הוא לא נכנס פנימה, אלא זרק את פצצת העשן ונמלט". אנדרונטי הוסיפה גם כי "בעלה של חברתי שהיה שם מיד זרק את הרימון למטה והזמין משטרה. אנשים קצת שאפו עשן, ואני המשכתי בהרצאה. רק בסופה ראיתי את השוטרים".

אנדרונטי הייתה עד לאחרונה מנהלת "הלל" - ארגון הסטודנטים היהודים בלבוב. היא סיפרה עוד: "הייתי מופתעת מהמעשה המטופש הזה. לא היו שום איומים או סיסמאות. אולי לקראת הבחירות הצפויות יש מי שמנסה לערער את המצב".

תגיות:אוקראינהשואהרימון עשן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה