סמארטפונים ואינטרנט

מחקר: בני הנוער של היום עצובים יותר בגלל הסמארטפון

חוקרים באוניברסיטת סן דייגו מצאו כי המכשירים החכמים יוצרים "דור של אומללים". ההמלצה: לא לצרוך יותר משעתיים ביום מדיה דיגיטלית, ולבלות יותר עם חברים. עורך המחקר מסביר איך תשפרו את חייכם

  • ט"ו שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חוקרים של אוניברסיטת סן דייגו בקליפורניה מצאו לאחרונה, במחקר שערכו, כי מכשירי הסמארטפון "יוצרים דור של ילדים אומללים". עוד נמצא, כי בני נוער בגילאי 13 עד 18 שעושים שימוש יתר, של שעתיים לפחות בניידים או במחשב שלהם, מאושרים פחות מאלה שמבלים פחות מול המכשירים הללו, ומבלים ביותר מפגשים חברתיים. לפי הסקר, צריכת פחותה של המדיה הדיגיטלית, בעיקר רשתות חברתיות והודעות בטלפון, תוביל לשיפור.

החוקרים בדקו גם שהכניסה המוגברת של המכשירים החכמים לשוק הובילה בטווח הארוך לירידה בשמחת החיים של בני הנוער האמריקנים. הנסקרים שנולדו לאחר שנות ה-2000 דיווחו כי היו בעלי הערכה עצמית נמוכה יותר ועצובים יותר ביחס לאלה שגדלו בשנות ה-90' ומוקדם יותר.

"השינוי הגדול ביותר בחיי בני הנוער בין השנים 2012 ל-2016 היה הגידול בכמות הזמן שהשקיעו במדיה הדיגיטלית והירידה בפעילויות חברתיות ובשינה", אמר פרופסור ג'ון טווינג שערך את המחקר. "הופעתו של הסמארטפון הוא ההסבר הסביר ביותר לירידה הפתאומית ברווחתם הפסיכולוגית של בני הנוער". הוא ציין את שנת 2012 כראשונה שבה יותר מ-50 אחוז מהאמריקאים החזיקו בסמארטפונים. "מחקרים אחרים הראו כי שימוש רב יותר במדיה החברתית מוביל לאומללות, אולם היא אינה מובילה לשימוש רב יותר במדיה החברתית", הוסיף. "המטרה היא לא להשקיע יותר משעתיים ביום במדיה הדיגיטלית ולנסות להגדיל את כמות הזמן שאתם מבלים עם חברים במפגשים פנים אל פנים או בפעילות ספורטיבית".

תגיות:סמארטפוניםעצבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה