חדשות בארץ

הצעת חוק באירלנד: מאסר למי שיעשה עסקים עם ישראלים מאיו"ש

נתניהו גינה את הצעת החוק, הנתמכת בשורה של אנשי שמאל ישראלים, וקובעת כי נאסר לייבא או לייצא סחורות גם מההתנחלויות ומזרח ירושלים. העונש: עד חמש שנים בכלא וקנס של 250 אלף יורו

  • ט"ו שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגנה הצעת חוק שהגישו פעילי שמאל בפרלמנט האירי, לפיה אסור לעשות עסקים עם ישראלים, בין היתר מאזור יהודה ושומרון. על פי ההצעה, כל קשר עם בתי עסקים מהאזור, וכן ממזרח ירושלים או רמת הגולן, תיחשב כעבירה פלילית. הצעת החוק כוללת חרם על יבוא ויצוא סחורות מההתנחלויות. כמו כן, ישנו איסור על תיירים לחצות את הקו הירוק ולרכוש מוצרים. העונש הצפוי: עד חמש שנות מאסר וקנס של עד 250 אלף יורו.

אבל לא רק האירים תומכים בהצעה: שורת אנשי שמאל ישראלים פרסמה עצומה בעיתון האירי "אייריש טיימס", לפיו יש לתמוך בהצעה. מי שחתום על ההצעה הם יו"ר הכנסת לשעבר אברהם בורג,  חברי הכנסת לשעבר נעמי חזן, יעל דיין ורומן ברונפמןנציב שירות המדינה לשעבר יצחק גלנור, היועץ המשפטי לממשלה לשעבר מיכאל בן יאיר, שגרירים לשעבר ועיתונאי ישראלי בשם אורי אבנרי. "אנו, אזרחים מודאגים של ישראל, מפצירים באירלנד לתמוך בכל חקיקה שתסייע לאכוף את ההבחנה בין ישראל עצמה לבין ההתנחלויות בשטחים הכבושים בגדה המערבית ובמזרח ירושלים. הכיבוש הישראלי של השטחים מעבר לקווי 67' מתמשך זה למעלה מחמישים שנה ללא סוף באופק ולא רק שהוא לא צודק, אלא גם מפר החלטות או"ם רבות", הם כתבו בעצומה. "אנו משוכנעים שהכיבוש המתמשך הוא בלתי אפשרי מבחינה מוסרית ואסטרטגית, מזיק לשלום ומהווה איום על ביטחונה של ישראל. כאנשים שאכפת להם עמוקות מעתיד ישראל וכמהים לשלום עם שכנינו - אנו מפצירים בכם לתמוך בחוק".

בעקבות המצב, נתניהו ייפגש היום (רביעי) עם שגרירת אירלנד במטרה להבהיר לה כי הממשלה מתנגדת להצעת החוק ולעצומה, שנתמכת בידי ארגוני ה-BDS ופגיעה בישראל. "היוזמה נותנת רוח גבית למבקשים להחרים את ישראל, ועומדת בניגוד מוחלט לעקרונות המנחים של הסחר החופשי והצדק", אמר.

תגיות:הצעת חוקאירלנד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה