ונשמרתם

גילוי מפחיד: אין היום אפליקציה שלא אוספת עליכם מידע

פרצת אבטחה חמורה ביותר נחשפה השבוע בבסיסי צה"ל על ידי אפליקציית כושר בשם 'Strava', שכחלק מהשירות שלה למנוייה הציגה מסלולי פטרול צבאיים שאמורים היו להיות סודיים. כעת אומר בכיר בשב"כ לשעבר כי מדובר בבעיה בהיקף הרבה יותר גדול ממה שאנחנו מתארים לעצמנו וכי "נצטרך להתמודד איתה"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פרצת אבטחה חמורה ביותר נחשפה השבוע בבסיסי צה"ל על ידי אפליקציית כושר בשם 'Strava', שכחלק מהשירות שלה למנוייה הציגה מסלולי פטרול צבאיים שאמורים היו להיות סודיים. היות והמסלולים חשפו את מיקום החיילים בבסיסים, התראיין בכיר שב"כ לשעבר בשם ארז קריינר לרדיו 103 FM, ואמר כי למעשה אנחנו מתמודדים עם בעיה שקיימת היום בהיקף אדיר. "היכולת לאסוף את המידע ואחר כך להשתמש בו, קיימת בצורה מאוד רחבה וזו בעיה שנצטרך להתמודד מולה", אמר קריינר בראיון לבן כספית. 

 קריינר המשיך ואמר כי אין היום אפליקציה שלא אוספת עלינו מידע. "אנחנו רואים שכל האפליקציות האלה שאוספות מידע על אנשים, ולא משנה באיזה סוג של אפליקציה, הן יכולות לשמש לדברים שונים ממה שאנשים התכוונו אליהם. אני בטוח שהאנשים שמשתמשים באפליקציה זה רוכבי אופניים וכאלה שיוצאים לריצות, שלא מעלים על דעתם שמהשימוש שלהם באפליקציה יכול מישהו לקבל מידע".

בנקודה זו נאות קריינר לספק דוגמה, ובחר במישהו שחופר באפליקציות במטרה לבדוק איפה יש קבוצה של מאה חבר'ה בין הגילאים 18-22, שהתוצאות שלהם בחמישה ק"מ הראשונים של הריצה זה 22 דקות. "אז יכול להיות שזו קבוצה של ספורטאים", הוא אומר אך חושב גם על האפשרות הנוספת: "אני מניח שאם חייל יצא לריצה עם האפליקציה הוא לא התכוון להסגר באיזושהי צורה את המיקום של הבסיס. האפליקציות האלה נמצאות בשעונים ובאייפונים, והן מדברות ביניהן. 

"היכולת לצבור את הנתונים קיימת בכל אפליקציה, ואין היום אפליקציה שאתה נותן לה הרשאות והיא לא אוספת מידע".

כשהמראיין בן כספית מעיר ואומר כי הוא בעצם "מתאר מציאות מטורפת, וכל אחד שעובד באיזה מקום מסווג - אסור לו בכלל להחזיק סלולר", משיב קריינר כי "עכשיו אנחנו מדברים על אייפונים, טלפונים ושעונים אך מה עם המכוניות החכמות והבתים החכמים? תחשוב למשל שהבית החכם יכול להגיד באיזה חדר אתה יושב ברוב הזמן?! היכולת לאסוף את המדיע הזה ולהשתמש בו קיימת, וזו בעיה שאנחנו נצטרך להתמודד מולה", סיכם. 

תגיות:אפליקציהמידעסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה