חדשות בארץ

זנדברג קראה: "אתם חברים של נאצים", והורחקה מדיון בכנסת

חברת הכנסת ממרץ עוררה סערה כשהסבירה: "הממשלה מכשירה את רצח העם ברואנדה" בדיון על עתיד המסתננים. חזן תקף מי שכינתה עצמה "רבה רפורמית": "את גבר או אשה? תחליטי". חברי כנסת רבים הוצאו מהדיון

  • י"ג שבט התשע"ח
 (צילום: דוברות הכנסת) (צילום: דוברות הכנסת)
אא

לאחר שבועות של ויכוחים סוערים בנוגע למעמדם של המסתננים, הבוקר (שני) התקיים דיון סוער בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת. בדיון נערך ביוזמת שר הפנים אריה דרעי אירעה מהומה שהובילה בסיומה להרחקת מספר חברי כנסת מהאולם. במרכז הסערה עמדו ח"כ תמר זנדברג ואורן חזן, שהורחקו יחד עם ח"כ מיכל רוזין, מרב מיכאלי, סתיו שפיר ועיסאווי פריג'.

הכל החל בויכוח בין חזן למספר חברי כנסת, כששיאו הגיעה בהרחקת זנדברג מהאולם בעקבות התבטאויותיה. בשלב זה צעקה זנדברג: "אתם חברים של נאצים", וספגה מילים קשות מחזן, שקרא לעברה "מכחישת שואה", זאת לאחר שטענה כי לא ייתכן שהממשלה "תשתמש בדמגוגיות שואה כשזה נוח לה ובמקביל תכשיר בדיעבד את רצח העם ברואנדה, תקיים קשרים עם מכחישי שואה בפולין ותארח אנטישמים מאוסטריה". ויכוח אחר שעורר סערה נוגע לחבר הכנסת חזן. במהלך הדיון הוא קרא לעבר מי שכינתה את עצמה כ"רבה רפורמית": "זאת עם הכיפה", ו"את גבר או אשה? תחליטי". חזן הוזהר, את טען כי היא זו שפוגעת ברגשות הציבור.

הויכוח הסוער נוצר גם לאחר שחברי כנסת דרשו הסברים מדרעי, לאחר שממשלות רואנדה ואוגנדה הכחישו כי ישנה הסכמה איתן על הרחקה בכפייה של המסתננים. דרעי עצמו חזר והדגיש כי הסכמה בין המדינות קיימת. עוד הוא הסביר בישיבה כי "בשבועות האחרונים תפס תאוצה קמפיין סיוע למסתננים. הגיע הזמן לנפץ את השקרים הבוטים. אני מגנה את תופעת זילות השואה. נשאיר את הפליטים ונחזיר את מהגרי העבודה. המוסר היהודי הוא לגרש את המסתננים".

דרעי חשף כי מאז 2007 נכנסו לארץ כ-72 אלף איש, והיום מספרם בארץ הוא 37,800, "חוץ מהילדים שנולדים כל שנה ואנחנו מעריכים אותם בכ-6,000 בסך הכל", הוסיף דרעי. "ב-2017 יצאו מרצון למעלה מ-3,000 למדינה שלישית או לארץ מוצאם. הרחקנו בכוח 5,300 אנשים אחרים שהם לא אפריקנים ממדינות כמו אוקראינה וגיאורגיה". עוד הוסיף דרעי ואמר כי "בסך הכול ב-2017 הוגשו 14,700 בקשות מקלט, מתוכן 7700 מאוקראינה, 906 מסודן והשאר ממדינות אחרות. נעשה מסע הסברה גדול בארצות שלהם שלא כדאי להם לבוא לפה".

תגיות:נאציםהכנסתחברת כנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה