חדשות בעולם

דובר צה"ל מזהיר את תושבי לבנון: "איראן פתחה סניף חדש אצלכם"

במאמר יוצא דופן שהתפרסם בלבנון ובתקשורת הערבית, יצא תא"ל רונן מנליס בקריאה לתושבים: "לבנון היא חבית אבק שריפה. הבחירה בידכם. אנחנו ערוכים, למרות שפנינו לא למלחמה". עוד הוסיף: "אם אויבנו היו יודעים כמה אנו יודעים עליהם, הם היו נרתעים מכניסה לעימות"

  • י"ב שבט התשע"ח
בעיגול: רונן מנליס, דובר צה’’ל (צילום רקע: פלאש 90)בעיגול: רונן מנליס, דובר צה’’ל (צילום רקע: פלאש 90)
אא

במאמר חריג שמתפרסם הבוקר ב"קול ביירות" ובתקשורת הערבית המזוהים על האופוזיציה הלבנונית, קורא דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, לאזרחי לבנון להיות ערים להשתלטות האיראנית על מדינתם. "לבנון הופכת במעשה ובמחדל של הרשויות הלבנוניות ושל העלמת עין מצד חברות רבות בקהילה הבינלאומית למפעל טילים אחד גדולזה כבר לא העברה של נשק, כסף או ייעוץ. איראן פתחה סניף חדש, 'סניף לבנון – איראן זה כאן'. צה"ל ערוך ומוכן לכל התרחישים, ואף מתכנן לשפר עוד יותר את מוכנותו במהלך השנה". עוד הוסיף מנליס: "כפי שהוכחנו בשנים האחרונות, ומי שצריך לדעת על כך יודע, הקווים האדומים הביטחוניים שלנו ברורים. אנחנו מוכיחים את זה מדי שבוע. הבחירה בידיכם, אזרחי לבנון".

"את השנה החולפת ניצלנו בצה"ל לשיפור משמעותי של המוכנות למלחמה בחזית הצפונית: תוכניות, אימונים, הצטיידות ותרגילים משמעותיים, כשהבולט שבהם הוא תרגיל הגיס הצפוני, שנערך השנה בפעם הראשונה זה כ-20 שנים והביא לתרגול ממשי של התוכניות המבצעיות של צה"ל בזירה הצפונית", המשיך. "אילו אויבינו היו מבינים כמה אנחנו יודעים עליהם, הם היו נרתעים מכניסה לעימות לעוד שנים ארוכות. אנחנו מסיימים את השנה כשאנחנו ערוכים בעוצמה גדולה יותר ומוכנים טוב יותר לכל תרחיש בזירה הצפונית, למרות שפנינו לא למלחמה".

בהמשך נכתב: "יטעה האזרח הפשוט לחשוב שתהליך זה הופך את לבנון למבצר, היא לא יותר מחבית אבק שריפה עליה הוא משפחתו ונכסיו יושבים. אחד מכל שלושה או ארבעה בתים בדרום לבנון הוא מפקדה, עמדה, מחסן נשק או מקום הסתר של החיזבאללה. אנחנו מכירים נכסים אלו ונדע לתקוף אותם באופן מדויק אם נידרש. עתידם של אזרחי לבנון הוא כלי משחק בידיו של הדיקטטור מטהרן ואשמים בכך גם אותם ראשי כפרים, עיירות ומוסדות שלטון שרואים ובוחרים לשתוק".

תא"ל מנליס המשיך באזהרה לציבור בלבנון. "בפתח שנת 2018 אני חושב שנכון להזהיר את תושבי לבנון מהמשחק האיראני בביטחון ובעתיד שלהם. מדובר בשנת מאבק ומבחן בנוגע לצורה שבה תתעצב לבנון", סיכם. "המאבק נובע מצד אחד מהצורך להביא ליציבות המדינה, לשגשוג כלכלי ולקידום נושאים מדיניים של לבנון לבין המשך הפעילויות להחלת הגמוניית איראן-חיזבאללההמאבק תלוי בשני משתנים: האם מדינת לבנון והקהילה הבינלאומית יאפשרו לאיראן ולחיזבאללה לנצל את תמימותם של ראשי מדינת לבנון ולהקים מפעל לטילים מדויקים כפי שהם מנסים בימים אלו, והאם חיזבאללה בחסות שיטת הבחירות החדשה יצליח לדחוק את המחנה הסוני בבחירות הקרובות מאחיזה בשלטון ויהפוך את המדינה רשמית למדינת חסות איראנית".

תגיות:איראןלבנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה