חדשות בריאות

קורסים תחת העומס? שיטה מדעית תגלה עד כמה אתם באמת עובדים קשה

על פי מחקר בו עקבו החוקרים אחר הפעילות הנוירולוגית של בני אדם, נמצא כי ישנו קשר בין עומס יתר על המוח לבין טמפ' העור. מסקנה: אם האף שלנו קר, לא תמיד החורף אשם

  • ט' שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לעיתים אנחנו מרגישים כי הלחץ גובר, ואנו ממיסים על עצמנו קצת יותר מדי, אולם כעת נתגלתה שיטה מדעית שתאשר את התחושות הפנימיות שלנו, ותתן לנו אינדיקציה לדעת האם המוח שלנו אכן עובד ביתר שאת, או שסתם נדמה לנו?

חוקרים מאוני' נוטינגהם ערכו מחקר חדש, על פיו נמצא כי ככל שאנשים יותר מאמצים את ראשם, כך האף שלהן הופך לקר יותר.

מטרת המחקר הייתה לבחון האם ישנו קשר בין עומס יתר על המוח לבין טמפ' הגוף, על כן החוקרים עקבו באמצעות מצלמות הדמיה תרמיות אחר הפעילות הנירולוגית של 14 אנשים בעת ביצוע מטלות בעלי מאמץ מחשבתי. החוקרים הבחינו כי במהלך ביצוע המטלות, טמפ' האף של המשתתפים צונחת.

לטענת החוקרים, הממצאים מעידים על כך שישנו קשר הדוק בין עומס מנטאלי לבין טמפ' האף. הסיבה לכך היא משום שבמצבי לחץ המוח מנתב את זרימת הדם אל אזורים חיוניים יותר.

העומד בראש המחקר, ד"ר אלסטר קמפל ריצ'י, סיפר כי הופתע מעצמת הקשר בין מצב של מאמץ מנטאלי לבין מידת טמפ' הפנים: "ציפינו שמאמץ מנטל יוביל לשינויים פיזיולוגיים, אבל הקשר הישיר בין עומס עבודה לטמפרטורת העור היה מרשים ביותר. עם דרך מדויקת זו למדידת עומס עבודה, אנו יכולים לפתח שיטות שיעזרו לאנשים במצבי סטרס", הסביר.

תגיות:עבודהאף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה