חדשות יהדות

מיקי מאוס, עם כיפה: הנשים החרדיות שכובשות את דיסני

הביקוש הפוחת למקצועות האנימציה הוביל חברה ירושלמית לפתוח קורס לנשים חרדיות. בדרך לשיעור תורה, ללא מחשב וטלביזיה בבית, הן עוצרות כדי לטפס ליעד הבא שלהן: עבודה בחברות הגדולות בעולם

  • ט' שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האולפן ברחוב כנפי נשרים בירושלים כבר מזמן לא עוד סטודיו אנימציה רגיל. לאחרונה, בעקבות הביקוש ההולך ופוחת למקצוע, הקימה חברתSnowball  הירושלמית חוג לבנות חרדיות בלבד. המטרה, שלשלמה הוקם הקורס בשיתוף עיריית ירושלים, הייתה להכשיר נשים מהמגזר לעבודה בתחום. פתאום, יותר ויותר בנות מדרשה הופכות למאיירות בכירות בתחום לחלקן, הן מספרות, הובטחה כבר עבודה באולפני דיסני.

הסטודיו בירושלים, שממוקם לא רחוק ממכללה לעיצוב שבה לומדות נשים חרדיות, מתמחה באנימציה ממוחשבת תלת מימדית ובמתן שרותי Post Production לסדרות, סרטי תדמית, פרסומות, פרומו ואריזות לטלוויזיה. בקורס תמצאו בנות שבביתן אין טלביזיה, הן לא הולכות לקולנוע ואפילו לא משתמשות במחשב. ולמרות זאת, העיסוק המרכזי בתחום מספק פתרונות אנימציה ועיצוב בתלת מימד, קומפוזיציה, אפקטים וויזואליים מיוחדים ועריכה. על לקוחות הסטודיו נמנים רשתות הטלוויזיה הגדולות ביותר – ערוץ דיסני, BBC, רשת, קשת וערוץ 10. כך, הופכות נשים חרדיות למפתחות תחום האנימציה בישראל. והן, לא תאמינו, מתייעצות עם הרב שלהן לגבי לפני שהן מסיימות עוד עבודת איור.

"לא גדלתי על דיסני. בסביבה שלי אני צריכה להסביר מה זו אנימציה", אומרת שרי, חובשת פאה הנשואה לאברך בכולל הזרם הליטאי ל"ישראל היום". "תמיד התעניינתי באמנות, באסתטיקה. החלום שלי זה להיות דוברת של השפה הזאת, וזו עבודה קשה. אני לא מפספסת שיעורים, אגיע לשיעור בכל מצב. היום אני צופה בסרטים מצוירים אבל בצורה מבוקרת, רק לצורך הלימודים. אני יודעת שבעתיד הקרוב תהיה לי אפשרות טובה להתפרנס, עם משכורת גבוהה ושעות עבודה נוחות", תוך שהיא עובדת על עבודה נוספת. בעוד כחצי שנה, כך דווח, אם תצליח במבחני הגמר, היא עשויה לעבוד באולפני האנימציה של דיסני ומאטל, יצרנית "ברבי". ללא טלביזיה, ללא מחשב, הופכות יותר ויותר נשים חרדיות למאיירות. הקורס, מתברר, צובר יותר ויותר תאוצה בקרב בנות המגזר. כעת נמצאים הלימודים בסמסטר השלישי והלפני אחרון, וכך נשים הריוניות עם כיסוי ראש ויראת שמיים עושות את דרכן המפותלת לאולפנים האנימציה הגדולים בתבל.

"כשהייתי נערה ואהבתי לצייר אמרו לי שמתאים לי לעבוד בדיסני", אומרת יעל כהן (21) בראיון לעיתון. "חשבתי שבחיים זה לא יקרה. אני בחורה חרדית מהר נוף, דיסני זה בחו"ל. והנה, זה קורה, חמש דקות מהבית שלי. יש דברים שלא אאייר. אלימות, דברים לא צנועים שלא הייתי רוצה שהילדים שלי יראו. מדובר בסרטים לילדים כך שאנחנו לא אמורות להיתקל בדילמות מיוחדות".

Snowball היא בכלל חברה עולמית. הקשר איתה החל באמצעות מיזם לקולנוע וטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים, שניסו לשכפל את הפעילות שלהם בתחום הסרטים לתחום האנימציה. שנתיים אחר כך זה קרה. החברה החליטה להקים משרדים בירושלים, ותמיכה של שליש מההוצאות. יוני כהן, המנכ"ל והבעלים, פתח את הסניף בכנפי נשרים. כעת, רגע לפני הגשת עבודות סוף הסמסטר, הבנות מתכוננות ליעד הבא שלהן – עבודה בחברות הגדולות לצד חיים תורניים.

תגיות:דיסניחרדיותעבודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה