חדשות בריאות

בקרוב: משרד החינוך יטיל סנקציות על מורים שיעשנו בבתי הספר

הוועדה לזכויות הילד החליטה לאכוף את נושא העישון בבתי הספר. במשרד החינוך יפרסמו חוזר מנכ"ל שיעגן את איסור העישון למורים, ולא רק לתלמידים, בשטחי המוסדות: "כולל איסור על פינות עישון"

  • ח' שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הוועדה לזכויות הילד דנה בנושא "מכירת סיגריות לקטינים", זאת על רקע אי אכיפת החוק האוסר מכירת סיגריות לצעירים מתחת לגיל 18. במהלך הדיון הציעה ח"כ יפעת שאשא ביטון להפעיל סנקציות על מורים ותלמידים שיעשנו בבתי הספר. נציגת משרד החינוך הצהירה כי בתקופה הקרובה יפורסם חוזר מנכ"ל שיעגן את איסור העישון למורים בכל שטחי המוסדות ויכלול אפשרות של העמדת מורים בפני ועדת משמעת במידה ולא ישמעו להנחיות. במקביל, עלתה בדיון הסכמה בין משרדי המשפטים, הבריאות והשלטון המקומי על מעבר לאכיפה מנהלית מהירה ואפקטיבית נגד מוכרי סיגריות לקטינים, תחת ההליך הפלילי שאינו נאכף כיום.

בדיון השתתפה רותי תוינה מהיחידה למניעת שימוש בסמים של משרד החינוך. "היום תחת החוק שאוסר עישון במוסדות ציבור נאסר העישון גם על המבוגרים", אמרה. "יש הרבה מאוד בתי ספר שמוציאים את העישון לגמרי החוצה, כולל איסור על פינות עישון. יש חוזר מנכ"ל שמתייחס לדרכי תגובה כלפי מבוגרים ותלמידים בבתי הספר. הסמכויות לרוב הם של המנהל והמפקח, עם הלימה של הרשות העירונית אך בי"ס הוא לא משטרה". עוד הוסיפה: "זה יופיע בחוזר מנכ"ל שיתפרסם בקרוב, יהיו שם סנקציות לעניין מבוגרים שיעשנו בבתי הספר. החוזר הקודם התייחס לתלמידים, נגדם יש סנקציות של השהייה והרחקה, החוזר הקרוב יכלול את המבוגרים, פעם ראשונה שמורה מעשן בתוך בי"ס המנהל יזהיר אותו, לאחר מכן תהייה פנייה לפיקוח אודות המורה, והפיקוח יוכל להפנות אותו לדין משמעתי. איסור עישון הוא בכל שטח בית הספר, כולל פינות עישון".

ח"כ שאשא ביטון סיכמה את הדיון כשאמרה: "אם לא נשלב ידיים כולנו יחד לא נוכל להגיע למטרה. לצד האכיפה של המכירה נדרוש גם אכיפת איסור עישון במוסדות החינוך. לעניין האכיפה המנהלית – יש הסכמה של שלושת הגופים שאמורים להסכים, משרד המשפטים, משרד הבריאות והשלטון המקומי, אני מבקשת לפעול בנושא בהקדם ולעדכן תוך חודש על ההתפתחות. משרד הבריאות – אני מבקשת שתצאו בקמפיין יותר משמעותי ממה שנעשה היום, בעיקר לעניין עישון בקרב קטינים. משרד החינוך – אנחנו יודעים שאתם עושים ופועלים בכל נושא ההתמכרויות, צריך למצוא דרכים יצירתיות יותר כדי להגיע לתלמידים, לצד כך נבקש הליכים משמעתיים למורים ולתלמידים שמעשנים בבית הספר, ואנו קוראים לשר החינוך להכריז על מערכת החינוך כנקייה מעישון. נבקש ממשרד הבריאות לתקן את הסעיף הנוגע לעישון בדומה לנעשה באלכוהול על מנת שניתן יהיה לאכוף את האיסור. נבקש כניסה של משרד הבריאות והרשות המקומית למוסדות החינוך לביצוע אכיפה של איסור העישון במוסדות ציבור". לסיום, הוועדה המליצה למסות את נושא גלגול הטבק.

תגיות:עישוןמוריםמשרד החינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה