חדשות יהדות

הרב הראשי לרמטכ"ל: החזירו את שיעורי התורה לעיר הבה"דים

הרב דוד לאו פנה לגדי איזנקוט, בבקשה להשיב את שיעורי התורה שהופסקו לפני מספר חודשים. "יש עוצמה רוחנית, יכולתו של חייל לא נמדדת רק בבחינה הפיזית, אלא גם בערכיו ובאמונתו", כתב בפניה

  • ח' שבט התשע"ח
הרב דוד לאו (צילום: פלאש 90)הרב דוד לאו (צילום: פלאש 90)
אא

הרב הראשי לישראל, דוד לאו, מבקש להשיב את קיום שיעורי התורה שמתקיימים סמוך לעיר הבה"דים. בכך מביע הרב תמיכה ברב פרץ איינהורן, שהעביר את השיעורים. בחודש אוקטובר דווח בתקשורת כי שיעורי תורה שמתקיימים באזור מדי יום ראשון, הופסקו על ידי ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל שנערכים בקריית ההדרכה של צה"ל בנגב. איינהורן שמשמש כקצין מילואים ורב צבאי, העביר את השיעור השבועי לאלפי חיילים, אחרי החזרה מחופשת סוף השבוע.

במכתב ששלח לרמטכ"ל גדי איזנקוט, שמגיע לאור חוסר תגובה בלשכת הרמטכ"ל למכתב ששלחו מאות חיילים והורים בבקשה להחזיר את שיעורי התורה, כתב הרב הראשי דוד לאו כי החזרת שיעורי התורה לבסיס יהיה נכון לאור המתיחות ששוררת לאחרונה בין צה"ל לחלק מהרבנים. "בשילוב בין ספרא לסייפא יש עוצמה רוחנית", כתב הרב לאו בבקשה. "כל אחד מבין יודע כי יכולתו של חייל לא נמדדת רק בבחינה הפיזית ובכושרו הגופני, אלא גם בערכיו ובאמונתו. בעת האחרונה חובת כולם לשנות את האווירה בשיח הציבורי, ואני משוכנע שאם תורה להחזיר את המצב לקדמותו ותאפשר את שיעורי התורה יהיה בכך צעד ראוי למתן את תחושותיהם של רבים ולהרגיע את הלהבות".

בחודש שעבר שלחה חברת הכנסת נאווה בוקר מכתב לרמטכ"ל בו היא קוראת לו לשקול מחדש את קיום שיעורי התורה, שהתקיימו שלוש שנים ברציפות. "חיזוק חיילים והיווה תמריץ חשוב להמשך שירותם הצבאי. בשיעוריו, הרב פרץ נהג לקרוא לחיילים למלא את תפקידם מתוך שמחה, תחושת שליחות ואחריות כלפי העם ומדינת ישראל. אני רואה בעשייה מעין זו חשיבות רבה, התורמת למורל החיילים". מצה"ל נמסר אז כי שיעורי התורה לא יוחזרו משום שהם נערכים מחוץ למתחם, אך כעת עשוי הרמטכ"ל לחפש פתרון אחר לאור פניית הרב הראשי.

תגיות:הרב דוד לאוגדי איזנקוטשיעורי תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה