חדשות בארץ

טיבי, מאחוריך: חברי כנסת לא יוכלו לטוס במימון ארגוני חרם

ועדת הכנסת אישרה את ההחלטה לאסור על ח"כים לטוס לחו"ל במימון גופים התומכים בחרם על ישראל. הארגונים נקבעו ברשימת המשרד לעניינים אסטרטגיים. טיבי, שלא יוכל להצטרף לנסיעה אליה הוזמן, יערער

  • ז' שבט התשע"ח
(צילום: דוברות הכנסת)(צילום: דוברות הכנסת)
אא

ועדת הכנסת אישרה את ההצעה שבמסגרתה יוטל איסור על חברי כנסת לטוס על חשבון גופים התומכים בחרם על ישראל, זאת בכפוף לרשימת האחרונים שגיבש לאחרונה המשרד לעניינים אסטרטגיים כדי לאסור כניסת פעילים לישראל. היוזמה שבראשה עומד ח"כ יואב קיש, לא דורשת את אישור המליאה ותיכנס לתוקף מיידית.

כזכור, לאחרונה פרסמנו כי ישנה יוזמה חדשה של המדינה להשאיר את חברי הארגונים האנטי ישראלים מחוץ לישראל. אחרי שאסרה כניסה של פעילי חרם לישראל, המדינה החליטה לערוך רשימה מסודרת של ארגונים שכניסתם תיאסר בעתיד. את הרשימה, שכוללת 20 ארגונים אנטי ישראלים, גיבשו במשרד לעניינים אסטרטגים לאחר איסוף מידע ומעקב אחרי הפעילות הגלויה של הארגונים, שפועלים באופן מובהק ועקבי כדי לעודד חרם על ישראל ומנהלים מסע "דה-לגיטמציה" נגדה. על פי הדיווח, בין השמות ברשימה נמצאים  ארגונים רשמיים של ה-BDS באיטליה, צרפת ודרום אפריקה וכן ארגוני סולידריות פלסטינית מסקנדינביה וארגון יהודי אמריקני נוסף.

הנפגעים העיקריים מההצעה הם כמובן חברי הכנסת הערביים. ח"כ אחמד טיבי מתכוון לפנות לבג"ץ נגד ההצעה. טיבי הוזמן על ידי אחד הארגונים המופיע ברשימה שגיבש המשרד לעניינים אסטרטגיים ובעקבות אישור ההצעה לא יוכל להיות חלק מהנסיעה. טיבי אמר: "מדובר בהגבלה נוספת של חסינות חברי הכנסת. אין צל של ספק שהתיקון מכוון לשלושה-ארבעה ח"כים ערביים במטרה להצר את חופש הפעולה הפוליטי רעיוני שלנו. הגבילו את כניסתנו למסגד אלאקצה למרות החסינות והדבר מציב אותנו מול מדרון מסוכן שמחייב אותנו לפנות לבג"ץ בעניין".

קיש הסביר בעקבות הצעתו כי "לא יתכן שארגונים כאלו יקבלו מעין חותמת כשרות מוועדת האתיקה של הכנסת. נכון להיום ועדת האתיקה בודקת רק האם הארגון הוא פרטי או ציבורי ומאשרת מימון מארגונים ציבוריים בלבד ללא בחינת אופיים. מעכשיו תעמוד לרשות ועדת האתיקה רשימה סגורה של ארגונים שהיא לא תאשר מימון של נסיעות חברי הכנסת על ידם וכך יופסק האבסורד שכנסת ישראל נותנת חותמת שעלולה להיות מוצגת כמתן לגיטימציה לארגונים שפועלים נגד מדינת ישראל".

תגיות:חברי כנסתטיסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה