חדשות בארץ

נתניהו: "ברוך הבא למדינת היהודים". פנס: "כבוד להיות בבירת ישראל"

סגן נשיא ארצות הברית שנחת בישראל עורר סערה בקרב חברי הכנסת הערבים, שהחליטו להחרים את נאומו בכנסת. הוא בחר לבקר מחר דווקא בכותל. במשטרה נערכים לפעולות מחאה

  • ו' שבט התשע"ח
נתניהו ופנס (צילום: פלאש 90)נתניהו ופנס (צילום: פלאש 90)
אא

אחרי שנחת בישראל, סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, נפגש הבוקר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. פנס התקבל בטקס רשמי בלשכת ראש הממשלה ומאוחר יותר יישא נאום בכנסת."אדוני, סגן הנשיא, לכבוד הוא לי לארח אותך פה. ברוך הבאים לבירת היהודים ירושלים. אני רוצה להודות לך ולממשל טראמפ שתרם לכך. תודה רבה". פנס השיב: "כבוד גדול להיות בירושלים, בירת ישראל. אני מקווה שאנחנו נמצאים בפתחו של עידן חדש", כשהוא מכוון לדיונים המחודשים שנועדו להשיג הסכם שלום. לקראת הנאום בכנסת, הודיעו חברי הכנסת מהרשימה המשותפת כי יחרימו אותו. "אנחנו רוצים את השלום ולקרב בין שני העמים, לכן רצינו להעביר מסר לכל העולם שיש חלק מהאזרחים שמתנגדים בתוקף למדיניות שלו", אמר יו"ר הרשימה, ח"כ איימן עודה. פנס לא ייפגש עם אבו מאזן ובכירי הרשות הפלסטינאית, זאת בעקבות החרמת ביקורו. פנס יבקר מחר בכותל. הביקור הזה הופך מעניין יותר בעיקר על רקע ההכרה של ארצות הברית בירושלים כבירת ישראל.

בתדרוך במשרד החוץ סיפר אתמול נתניהו: "אדון עם פנס על שני נושאים: על שלום ועל ביטחון. ביחס לשלום, יש לי מסר לאבו מאזן: אין תחליף להנהגה האמריקנית בהובלת התהליך המדיני. ביחס לביטחון, יש לי מסר למדינות אירופה – אני מציע להן להתייחס ברצינות לדברים של הנשיא טראמפ. אם הן רוצות לשמר את הסכם הגרעין עם אירן, עליהן להציע תיקונים להסכם, תיקונים שימנעו 'התגרענות' של אירן, דבר שיאיים עליהן ועל העולם כולו".

במשטרה נערכים לפעולות מחאה במזרח העיר, כשמאות שוטרים מוצבים ברחבי העיר ובעיקר סביב מלון "דוד המלך" בו הוא שוהה. בשעות הערב יסעדו פנס ורעייתו עם ראש הממשלה ורעייתו. לאורך היום ייסגרו לתנועה לסירוגין ובהדרגה הרחובות הבאים בירושלים: פלומר, ז'בוטינסקי, הנשיא, האר"י, עזה, ניות, הרצוג, שניאור זלמן, בורלא, שדרות המוזיאונים, וכן צומת המנהלה, וייז, צומת השעון - הכנסת, וצומת בלפור. רחוב דוד המלך יישאר סגור לתנועה עד מחר, אז יסתיים הביקור.

תגיות:ביבי נתניהובירת ישראלמייק פנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה