חדשות בעולם

נער בריטי התחזה לראש המודיעין כדי לסייע לפלסטינים, ונלכד

גאון המחשבים פרץ למערך הביטחון והמודיעין של ארצות הברית כשהוא בן 15 בלבד, השתלט על סיסמאות ומידע צבאי רגיש. כיום הוא בן 18 ואחרי שנלכד והודה כי ניסה להקים רשת של קבוצה פרו פלסטינית, הוא יעמוד לדין

  • ו' שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נער בן 15 מאנגליה, גאון מחשבים, נעצר לאחר שניסה לסייע לפלסטינים באמצעות גישה לאמצעי תקשורת של בכירים במערך הביטחון והמודיעין של ארצות הברית. מתברר כי הנער השתלט על אמצעי התקשורת של ראש ה-CIA לשעבר, ג'ון ברנן, ושל בכירים נוספים. הנער, קיין גמבל, היום בן 18 ובקרוב מאוד ייגזר עונשו בבית המשפט. גמבל נלכד ב-9 בפברואר בביתו, זאת לבקשת ה-FBI. הוא הודה כי ניסה לסייע לפלסטינים.

בנוסף, גמבל הודה בעשרה אישומים שביצע בין יוני 2015 לפברואר ל-2016. מתברר כי הוא הקים קבוצה פרו פלסטינית שהשתמשה שיצרה קשר עם מוקדים טלפונים שחשפו בניהם מידע סודי. התובע בבית המשפט בו העניין נדון אמר: "קיין גמבל השיג גישה לחשבונות התקשורת של בכירים במודיעין האמריקני ושל עובדי ממשל. הייתה לו גישה לרשתות של סוכנויות מודיעין ואכיפת חוק בארצות הברית". עוד מתברר, כי גמבל התחזה לראש ה-CIA לשעבר ברנן, זאת בשיחות עם המוקדים הטלפונים. הוא הצליח להשתלט על סיסמאות לחשבונות של גורמים אמריקנים, כמו המייל הפרטי של ברנן, בו נחשף למידע רגיש על פעילות צבאית מודיעינית באיראן ובאפגניסטן.

באמצעות המידע שחשף, גמבל הצליח להגיע לאבריל היינס, לשעבר סגנית היועצת של ברק אובמה לביטחון לאומי, וכן ליועצו הבכיר של הנשיא לשעבר לטכנולוגיה ומדעים. יעד נוסף שלו היה מזכיר המחלקה לביטחון המולדת, ג'ה ג'ונסון. הוא השאיר הודעה קולית לרעייתו והקרין הודעה בטלביזיה של המשפחה בה נכתב "אתם בבעלותי". בנוסף, הוא פרץ למידע של משרד המשפטים בארצות הברית והייתה לו גישה לתיקים משפטיים. בבית המשפט טען הרופא סטפן דייויס כי יש חשד לאוטיזם וייתכן שלא היה מודע להשלכות. "הוא נמצא רוב החיים בחדר שלו, גולש באינטרנט, ומשם הוא מקבל רמזים. יש לו הבנה של 'שחור ולבן' לגבי מה שקורה. הוא מתייחס לזה כמשחק וידאו", אמר. מומחה אחר שהגיע לבית המשפט הטיל ספק רב בקביעה הזאת. כך או כך, גמבל אמור להיענש בקרוב על ניסיון הסיוע הזה.

תגיות:התחזותביטחוןאנגליה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה