חדשות בארץ

ליברמן מממש את האיום? בוטלה פגישה בין הרב הצבאי לרב הראשי

אחרי ששר הביטחון הורה למנוע את השתתפות הרבנים בטקסי צה"ל, בוטלה פגישה בין הרב הצבאי הראשי לרב יצחק יוסף בטענה לעמוס בלו"ז. בלשכתו של האחרון טוענים: הפגישה בוטלה בשל הלווית הרב אליהו עובדיה ז"ל

  • ו' שבט התשע"ח
הרב הצבאי עם איזנקוט (צילום: פלאש 90)הרב הצבאי עם איזנקוט (צילום: פלאש 90)
אא

האם הרמטכ"ל גדי איזנקוט מממש את האיום של שר הביטחון אביגדור ליברמן? פגישה שהייתה אמורה להיערך היום (שני) בין הרב הראשי יצחק יוסף לרב הצבאי הראשי תת אלוף אייל קרים, בוטלה ברגע האחרון. ללשכת הרב הראשי נמסר כי "נכנסו לרב קרים פגישות חשובות". על פי ההערכות, הרמטכ"ל הוא זה שהורה לבטל את הפגישה, אך בצה"ל סירבו להגיב על כך.

כזכור, שר הביטחון ליברמן איים בשבוע שעבר על המשך מערכת היחסים בין הרבנים לצה"ל, כשאמר כי הרב יוסף לא יוזמן לטקסים צבאיים למרות שלא הביע תמיכה בדרישה לפטר אותו מתפקידו. ליברמן כעס בשל תמיכה שהביע הרב יוסף ברבה הראשי של צפת, הרב שמואל אליהו, ובעמדותיו נגד הקמת גדודים מעורבים. בהמשך אף ביקש הרב אליהו להדיח את הרמטכ"ל מתפקידו, מה שהגביר את המתיחות בין הצדדים. בלשכתו של הרב יוסף אמרו אתמול כי הם אלה שביקשו לדחות את הפגישה, זאת בשל הלוויתו של הרב אליהו עובדיה ז"ל, שתיערך היום.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' היה היחיד שהסכים להגיב על העניין כשאמר: "הנחיית הרמטכ"ל לבטל פגישה שנקבעה עם הראשון לציון חמורה ומנוגדת לחוק. הרבצ"ר חבר מועצת הרבנות הראשית, שבראשה עומד הרב הראשי. הם אמורים להיפגש ולעבוד ביחד. פוליטיקה של שר הביטחון ופקודות של הרמטכ"ל לא יכולים לגבור על חוק - אני קורא לרמטכ"ל להתעשת". ברבנות הראשית לא אהבו את השתיקה של הסיעות החרדיות בעניין.

תגיות:הרב הצבאיהרב אייל קרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה