ונשמרתם

זהירות: הקבלות של החנות מסוכנות לבריאות

על פי סקר שנערך בארה"ב, נמצא כי נייר הקבלות שמצוי בחנות מכיל חומרים רעילים, ועלול לגרום לשלל בעיות בריאותיות. מהן הסכנות, ובאלו אמצעי זהירות יש לנקוט על מנת לצמצם את הסיכון?

  • ה' שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

על פי מחקר חדש שנערך בארצות הברית, נמצא כי הקבלות המצויות בכל חנות, ואתן אנו מקבלים לידינו בתום הקנייה, מכילות חומרים רעילים, ביספנול וביספנול S, אשר עלולות לגרום לשלל בעיות בריאותיות, ובעבר נמצאו קשורים לסיכון גבוה להפרעות הורמונליות שונות.

צוות חוקרים מארגון ללא מטרת רווח הנקרא "המרכז האקולוגי" שבמישיגן, בחנו 207 קבלות מבתי עסק שונים שנאגרו בחודשים ינואר עד אפריל 2017. נאספו קבלות מחנויות סופרמרקטים וחנויות עשה זאת בעצמך, קבלות מתחנות דלק, ספריות ובתי עסק קטנים, כך על פי הדיווח ב-ynet.

הקבלות נבדקו על ידי החוקרים במעבדה, ומצאו כי כ-93 מהקבלות הכילו כימיקלים BPA, ו- BPS. אלו חומרים רעילים עם ההורמון אסטרוגן, ובעבר נקשרו במחקרים לסיכון יתר בפגיעה בפוריות, אוטיזם, השמנת יתר, הפרעות קשב וריכוז, לידות מוקדמות והתבגרות מוקדמת וסוכרת סוג 2.

את הכימיקלים BPA ו-BPS מוסיפים לקבלות, בצורה כזאת שהכיתוב עליהם הופך ליותר כהה, ללא כל צורך בהוספת דיו.

בהתאם לממצאים החדשים, המלצת החוקרים האמריקנים לאנשים שנחשפים מדי יום לקבלות, ובפרט לקופאיות ומוכרות, היא לצמצם את הסיכון על ידי הצעדים הבאים:

1.עדיף לבקש קבלות אלקטרוניות לדואר או לסלולרי שאין צורך בהדפסתן.

2. מומלץ לקפל את הקבלה בצורה כזאת שהכיתוב יהיה בצד הפנימי. בדרך כלל בצד האחורי של הקבלה אין כיתוב, ולפיכך אינם מצויים שם חומרים הרעילים.

3. את הקבלות יש לשים במעטפה באופן שלא יתחככו בשטרות הכסף שנמצאים בארנק או בכרטיסי האשראי שלאחר מכן באים במגע עם הידיים ומשם לאוכל.

4. שטפו ידיים לאחר נגיעה בקבלות, ואל תתנו לילדכם לגעת בהן.

5. זרקו את הקבלות לפח האשפה ולא לפח מיחזור, על מנת למנוע את מגע הרעלים בחומרים שעתידים להיות ממוחזרים.

6. לגבי קופאיות המתעסקות באופן תדיר עם קבלות –יש לנקוט במשנה זהירות, ורק כאשר יש צורך להדפיס קבלות. כמו כן, בזמן העבודה יש להימנע מהכנסת ידיים לפה.

תגיות:קבלותונשמרתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה