חדשות בארץ

עכשיו זה רשמי: היכן נמצא בארץ המקום הכי יפה בעולם?

כבוד לעיר הדרומית: מפרץ אילת הוכרז כמפרץ הכי יפה בעולם, והתברג לרשימה בה נמצאים, נכון להיום, 25 מדינות בלבד

  • ב' שבט התשע"ח
shutterstockshutterstock
אא

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, קיבל לאחרונה הצהרה רשמית על הצטרפות מפרץ אילת לרשימת ערי המפרצים היפים ביותר בעולם. עבור ישראל מדובר לראשונה בנציגות במועדון המפרצים הבינלאומי.

זוהי הכרה בינלאומית המהירה על מפרץ אילת באופן רשמי כמקום בעל יופי מיוחד. ברשימת ערי המפרצים היפים ביותר בעולם ישנם 40 מפרצים מבין 25 מדינות. בין היתר נמצאים ברשימה: מפרץ אגדיר במרוקו, מפרץ פורט דה־פרנס בצרפת ומפרץ סן־פרנסיסקו. על מנת להצטרף למועדון, יש לעמוד במספר מדדים כמו הצגת צומח או דומם ייחודי ומעניין, או על המפרץ להיות פתוח אל הים ולהיות בעל אופי קעור.

התהליך של הצטרפות מפרץ אילת לרשימת המועדון נמשך כשנה. הנימוקים לכך שמפרץ אילת זכה להצטרף אל המועדון היוקרתי הינם בשל היותו ייחודי בעולם מבחינת: בית גידול טבעי לאלפי דגים ואלמוגים, מליחות המים בו היא מהגבוהות בעולם, ומערכת האקולוגית הטרופית הצפונית ביותר בעולם.

רצועת החוף של מפרץ אילת בעלת חופים קסומים, ומשתרעת על פני כ־14 ק"מ בקצה הצפון־מערבי של המפרץ. עוד נמצא שם ספורט ימי, אתרי צלילה, שמורת אלמוגים, פעילות נמלית פעילות מחקר ופיתוח בתחומי הביולוגיה הימית והביוטכנולוגיה.

שונית האלמוגים באילת מוצהרת כשמורת טבע הכוללת יותר מ- 270 מינים של אלמוגים, בין היתר בתי גידול קטנים בהם מעל 2,500 מיני חיות השוהות מתחת מתחת למים, וחלקם ייחודיים לים האדום. השונית משתרעת על פני 1,200 מטרים לאורך החוף.

את מועדון המפרצים היפים בעולם הקימו לפני כ־20 שנה, על מנת לשמר ולהציל את המורשת הטבעית שיש במפרצים היפים בעולם, כמו כן לשמור על זהותם, ולהעניק למפרצים הכרה בינלאומית. למתעניינים, טקס ההכרזה הרשמי למפרץ אילת התקיים השנה בחודש ספטמבר, באי פנגו שבטיוואן.

תגיות:ישראלמפרץ אילת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה