חדשות בארץ

בלגיה תעביר כספים לאונר"א; הודו תרכוש טילים מישראל

אחרי הקיצוץ של טראמפ הבלגים יעבירו 23 מיליון דולר, נתניהו הודיע כי עסקת טילי ה"ספייק" חזרה למסלול, ובית חב"ד במומבאי יעבור שיפוץ בעשרות מיליונים. כל מה שצריך לדעת

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

חדשות

בית חב"ד במומבאי ישופץ במיליוני דולרים: שלוחי חב"ד במומבאי, הרב ישראל וחיה קוזלובסקי, יחשפו היום בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו את התכנית להקמת גלעד לזכרם של הרוגי מתקפת הטרור במומבאי ב-2008. הצדדים יפגשו היום בעת ביקורו של ראש הממשלה במקום. שש הקומות יעברו שיפוץ נרחב, שיסתיים לקראת חודש נובמבר בעלות מוערכת של כששה מיליון דולר. השיפוץ יכלול אנדרטה בקומת הגג עם שמות 170 הנרצחים בטבח, ותוקדש פינה מיוחדת לרבנים גבי ורבקי הולצברג ז"ל. התיירים יקבל חשיפה על לימוד "שבע מצוות בני נוח". המבקרים יוכלו לצפות במיצגים על מצוות מרכזיות ביהדות, כמו טהרת המשפחה ותפילין. במקום ישולבו פינות ישיבה, צמחיה, ספריה ומפלי מים.

נתניהו הודיע על קיום עסקת ה"ספייק": ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לעסקת טילי ה"ספייק" עם הודו, זאת על רקע ביקורו במדינה. "בעקבות שיחות שהיו לי עם חברי, ראש הממשלה נרנדרה מודי, ממשלת הודו הודיעה לנו שהיא מחזירה את עסקת הספייק למסלול. זה מאוד חשוב ויהיו עוד הרבה עסקאות", אמר ראש הממשלה. "מחמם את הלב לראות רבבות, אולי מאות אלפים של אזרחים, כולל ילדים, עומדים ברחובות ומריעים למדינת ישראל". כזכור, לפני כחודשיים הודיע משרד הביטחון ההודי על ביטול העסקה עם "רפאל", בסך חצי מיליארד דולר. מדובר במיזם לייצור טילים בהודו.

אחרי מספר דחיות, מייקל פנס מגיע לישראל בשני: אחרי מספר דחיות, זה קורה: ביום שני הקרוב יגיע לכנסת סגן נשיא ארה"ב מייקל פנס יחד עם רעייתו קארן פנס, כאורחיהם של יושב ראש הכנסת יולי יואל אדלשטיין. יחד עם סגן הנשיא תגיע לכנסת משלחת של עשרות אורחים, מארה"ב ומהבית הלבן. מייקל פנס, סגן נשיא ארה"ב שהוא גם נשיא הסנאט האמריקני, ינאם במליאת הכנסת בישיבה מיוחדת של הכנסת. גם ראש הממשלה ינאם בישיבה. לאחר נאומי ראשי המדינה (בעברית), יחל נאומו של סגן נשיא ארה"ב האורח (באנגלית). האירוע יהיה במעמד נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, שרים בעבר ובהווה, ובכירים רבים נוספים.

 

חוץ

בלגיה תעביר כספים לאונר"א: בלגיה הודיעה על העברת 23 מיליון דולר לסוכנות אונר"א, זאת אחרי שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע על קיצוץ 65 מיליון דולר מהסיוע הכספי. סגן ראש ממשלת בלגיה אמר: "עבור פליטים פלסטינים רבים, אונר"א היא מצוף הצלה אחרון".

טראמפ מחלק פרס "פייק ניוז": נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הלילה, בציניות כמובן, כי יחלק פרסי "פייק ניוז" לכתבים. בחשבון הטוויטר הוא כתב: "למרות שיש סיקור תקשורתי מאוד מושחת ולא ישר, יש הרבה כתבים גדולים שאני מכבד והרבה חדשות טובות. יחד אין דבר שאנחנו לא יכולים להתגבר עליו, אפילו על תקשורת משוחדת מאוד. דאעש בנסיגה, הכלכלה שלנו פורחת והשקעות ומשרות חוזרות למדינה. אנחנומחזירים את אמריקה לגדולתה".

יהושע אליצור נלכד בברזיל והוסגר לישראל: 13 שנה אחרי שהורשע בהריגת פלסטיני, אתמול (רביעי) הוסגר לישראל מברזיל יהושע אליצור לצורך גזירת דינו בבית המשפט המחוזי בתל אביב. הוא נלכד בברזיל ביוני האחרון, אך רק אמש הגיע לישראל. אליצור הורשע בעבירת הריגה, לאחר שבספטמבר 2004 נהג ברכב פרטי ממחסום בית פוריק לכיוון אלון מורה ובדרכו ירד ממנו כשהוא מחזיק בידו רובה M-16 טעון במחסנית מלאה, והורה לפלסטיני לעצור, תוך שהוא מכוון את קנה הרובה לעברו והורג אותו. בספטמבר 2005 הוא הורשע בהריגה, ובית המשפט קבע דיון לשמיעת טיעונים לעונש, אך הוא נמלט מישראל קודם לכן. אתמול, כאמור, הוא הוסגר לישראל.

 

מזג האוויר

היום: מזג האוויר יהיה מעונן חלקית, הטמפרטורות יעלו במקצת. גשם מקומי צפוי בצפון, ובערב הם יתחזקו. בלילה יהיה גשום וסוער ברוב חלקי הארץ. שלג יירד בחרמון.

שישי: קר מהרגיל לעונה. בבוקר יהיה גשום וסוער ברוב חלקי הארץ, אך משעות הצהריים המשקעים יתמעטו בהדרגה.

שבת: מעונן חלקית עם עלייה קלה בטמפרטורות, שתהיינה רגילות לעונה.

ראשון: מעונן חלקית. הטמפרטורות יעלו ויהיו גבוהות מהרגיל לעונה.

תגיות:כותרות ב-60 שניותבלגיההודו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה