חדשות בארץ

בין עשהאל לגבעת הראל: משרד הביטחון יכשיר מאחזים בלתי חוקיים

אחרי ששר הביטחון המליץ להכשיר את חוות גלעד כיישוב מן המניין, חשף סגנו כי הוקם צוות מיוחד במשרד הביטחון שמטרתו להכשיר את המאחזים הלא חוקיים ביהודה ושומרון

  • א' שבט התשע"ח
מאחז לא חוקי (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)מאחז לא חוקי (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

בימים האחרונים המליץ שר הביטחון להכשיר את חוות גלעד כשיישוב מן המניין, אולם אתמול התברר כי לאחרונה הוקם צוות מיוחד במשרד הביטחון שעובד על תכנית סודית להכשרת המאחזים הלא חוקיים ביהודה ושומרון. בשיחה שהתפרסמה במהדורה המרכזית, צוטט סגן שר הביטחון, אלי בן דהן, בשיחה סגורה עם סיעת הבית היהודי, ובה אמר בין היתר: "בחצי השנה האחרונה הקמנו במשרד הביטחון צוות של 4-5 אנשים והתחלנו למפות את כל המאחזים - קרוב ל-70 - שאינם מוסדרים. רק ביום חמישי האחרון ישבנו כמעט שלוש שעות ודירגנו את כל היישובים האלו לפי דרגות - איך ניתן להסדיר ובאיזה אופנים".

בן דהן סיפר בהמשך כיצד הם מתכוונים להכשיר את הישובים. "כשרבין נכנס ב-92, הוא העביר החלטת ממשלה שאומרת שכל יישוב שקיבל אישור ולא נבנה או לא הוסדר - אז היישוב בטל", הסביר. "אם הממשלה הזאת תחליט שהיא מבטלת את ההחלטה הזאת של רבין, אנחנו יכולים להסדיר מספר לא מבוטל של יישובים". עוד התברר, כי כחלק מעבודת הצוות הסודי, הוכנה תכנית אופרטיבית להכשרת היישובים. חלק מהיישובים שהוזכרו הם המאחז עשהאל במועצה האזורית הר חברון, בו מתגוררות 46 משפחות. בתחתית הרשימה נמצאים יישובים כמו אביגיל שבמועצה האזורית הר חברון, ומונה 25 משפחות, גבעת הראל ואש קודש שבבנימין שבהם מתגוררים 31 משפחות. סגן השר בן דהן סירב כמובן להגיב על הדברים.

כזכור, חמישה ימים לאחר רצח הרב רזיאל שבח בחוות גלעד, הניח שר הביטחון אביגדור ליברמן על שולחן מזכירות הממשלה הצעת מחליטים להסדרת המאחז כישוב מן המניין. ההצעה קובעת כי "יש לקדם הקמת ישוב חדש על קרקע בבעלות ישראלית באזור השומרון. הישוב יפעל במסגרת המוניציפלית של המועצה האזורית שומרון, יקבל סמל יישוב עצמאי, ויקלוט בין היתר תושבים שמתגוררים כיום על אדמות פרטיות באזור". אם זה יקרה, חוות גלעד תהיה היישוב ה-33 של המועצה האזורית שומרון.

תגיות:יישוביםמאחזים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה