חדשות בארץ

סוף סוף: יועבר התקציב הדרוש לפעילות מד"א ביהודה ושומרון

הבוקר (ג') הודיע יושב ראש ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, על העברת הכספים הנדרשים לצורך פעילות מד"א ביהודה ושומרון. ח"כ סמוטריץ': "אין שום עילה שמצדיקה משחק בחיי אדם"

  • כ"ט טבת התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ח"כ בצלאל סמוטריץ' שבימים האחרונים הוליך את המאבק לקבלת כספים, אמר: "זהו משבר שטוב שלא היה בא לעולם. אין שום עילה שמצדיקה משחק בחיי אדם. אני שמח שהשכל הישר גבר וח"כ גפני הודיע על שחרור הכספים שנתקעו אצלו במשך יותר משנה. המהלך שבו החל סגן שר הבריאות לתמיכה גם בפעילותו החשובה של ארגון 'איחוד הצלה' יימשך, ואני מברך אותו על כך".

כזכור, בחודש המקביל אשתקד הממשלה החליטה לטפל בנושא, ולהסדיר את תקצוב הפעלת שירותי מגן דוד אדום ביו"ש, אשר ממומנים ע"י משרד הבריאות, אולם בשל אי העברת התקציב הדרוש, החליטו במד"א על פעילות מצומצמת בשטחי יו"ש.

בחודש שעבר מנכ''ל מגן דוד אדום, אלי בין, הודיע לרה"מ, בנימין נתניהו, כי בעקבות אי הסדרת התקציב שהוחלט בממשלה, מד"א ייאלץ לחדול מלתת שירות ביו"ש ולהציל שם חיים: ''אמנם מדובר בסכום זעום לעומת סכומים אשר הממשלה מאשרת ועוסקת בהם, אך לארגון כמו מגן דוד אדום זו מכה קשה הגורמת לסיום השנה בגירעון אשר ישפיע על כלל השירותים לתושבי מדינת ישראל'', על כן הופסקו שירותי מד''א באיו''ש עד להסדרת הנושא, לדבריו.

יש לציין כי ח"כ גפני עיכב את הסדרת התקציב למד"א בתור מחאה ע"כ שאין שיתוף מידע על אירועי חירום אצל הארגון עם ארגון איחוד הצלה. אמש אמר ח"כ גפני כי בדיונים שיתקיימו בקרוב, גם נושא העברת המידע יוסדר.

לדבריו של ח"כ גפני: "חיי אדם נפגעים בישראל מדי יום בגלל הפשע הזה שלא מעבירים מידע מציל חיים לחובשים מקצועיים, שרוצים להציל חיי אדם ללא תמורה".

עוד דורש ח"כ כי במקביל לתקציבים המיועדים לפעילות של מד"א ביהודה ושומרון, יועבר גם תקציב ל'איחוד הצלה' שעוסק בהצלת חיים בכל רחבי הארץ, וכי 'איחוד הצלה' יקבלו מידע שוטף ממד"א על אירועי חירום.

מנכ"ל איחוד הצלה, משה טייטלבוים, בירך על ההחלטה להסדיר את העברת המידע על אירועי חירום מצד מד"א אל מוקד איחוד הצלה, וכן על קידום התקצוב של פעילות מתנדבי הארגון.

"אני מודה לח"כ גפני שפועל לתיקון עוולות שנמשכות שנים רבות. גפני עמד איתן, ודרש כי כלל המידע על קריאות המצוקה הרפואיות של אזרחי ישראל ישותפו מצד מד"א עם מוקד איחוד הצלה, וכי חוזר מנכ"ל משרד הבריאות המסדיר את הפעילות המשותפת בין שני הארגונים ייושם".

"מלבד זאת, ח"כ גפני התעקש כי גם ארגוננו, הפועל להצלת חייהם של אזרחים רבים ומתנדבנו מעניקים טיפול רפואי מהיר בחינם ליותר מ-300 אלף ישראלים בשנה, יזכה לתמיכת המדינה. בשיחה שקיימנו הבטיח לי ח"כ גפני כי יפעל לקיום ההבטחות שנתנו לו בנושאים אלו עד לפתרונם המלא", אמר.

תגיות:יהודה ושומרוןמד"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה