חדשות בארץ

"פקחים גויים": המתווה לאכיפת חוק המרכולים נחשף

יו"ר ועדת הכספים משה גפני נאם בכנס בבני ברק וחשף את ההסכמים בנוגע לחוקי המרכולים ומסורת ישראל. עוד סיפר: "ראש הממשלה התקשר בשתיים בלילה וביקש שאעזור להעביר את התקציב. התקציב החרדי חזר ואז העברנו"

  • כ"ט טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יו''ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, צוטט במהלך נאום שנשא בסוף השבוע וחשף את מתווה חוק המרכולים שעבר בכנסת. על פי דבריו, בכנס שארגן ארגון "איחוד הצלה" בבני ברק, גפני חשף את ההסכם החשאי לאכיפת שמירת השבת בהתאם להוראות החוק. כמו כן, התייחס גפני להשלכות של חוק "מסורת ישראל" על הציבור הרחב.

בעקבות הפרסום לפיו דבריו הוקלטו במהלך שיחה שערך במוצאי השבת, טוען ח"כ גפני כי השיחה לא הוקלטה אז, אלא במהלך ערב שישי. כיצד זה ייתכן? גפני טוען כי "הדברים הוקלטו על ידי גוי".

אחרי שהתייחס להסתלקותו של הרב שטיינמן זצ"ל, גפני - שההקלטה של דבריו פורסמה ב"כיכר השבת" - אמר: "היה נושא של שבת. היה נושא מורכב ובעייתי מאוד. האופוזיציה תפקדה בעניין הזה, תפקדה טוב, והביאה לציבור החילוני שהולכים לעשות פה כפייה דתית. אני יסביר לכם - לא כפיה דתית. לא מיניה ולא מקצתה. הדבר הכי חשוב לדעתי זה לא שני החוקים האלה. היה סיכום אצל ראש הממשלה, וזה מה שאמור עכשיו להיות. יש בעיה גדולה של אכיפת החוקים, והסיכום היה - היות ובמשרד הפנים יש מאות אולי אפילו יותר מזה, פקחים שמטפלים במסתננים, והם פקחים גויים, פקחים שאינם יהודים, לא משנה, הנושא של אכיפה בתוך חודשיים נכנס למסלול שהמסלול הזה חיובי. אני מקווה שאכן הדברים האלה יקרו. אם תסתיים כל המערכת הזו שעליה דיברנו, אנחנו לא רק שומרים על הסטטוס קוו, אנחנו גם מתקדמים בנושא של שמירת שבת".

"יש היום אופוזיציה שתגיד שהסכמתם לחנויות נוחות, ולגבי אילת ששם אגב אמרנו 'ייהרג ובל יעבור' מכיוון שהיתה החלטת מועצת גדולי התורה מלפני עשרות שנים שלא עושים חוק השבת אם חיפה בחוץ, ולכן לא הסכמנו. אילת תהיה בתוך החוק", אמר גפני.

לגבי אישור תקציב המדינה אמר: "באו ממשרד האוצר ואמרו שהם מקצצים חצי מתקציב החרדי. התקשר אלי ראש הממשלה בשעה עשרה לשתיים בלילה, לפני שאישרו את התקציב ביום שישי בבוקר, הוא אומר לי: 'הרב גפני, אני מבקש שתעזור לנו להעביר את התקציב'. אמרתי לו, 'איך אפשר שמקצצים בבתי הספר שלנו, ובסמינרים ובפעילות שלנו. שאני יעביר את זה?'. ביבי אמר, 'מה אתה מציע?', אמרתי, 'תחזיר את הקיצוץ עד השקל האחרון, אחרת זה לא יעבור'. התקציב של הציבור החרדי חזר בחזרה, ואז העברנו את התקציב".

גפני התייחס גם למתיחות עם יאיר לפיד כשאמר: "היינו אצל יאיר לפיד כשהיה שר אוצר, מה שהאיש הזה עשה ומה שהוא תכנן לעשות הלאה, אי אפשר לתאר. יהודי חרדי לא יכול היה לחיות כאן בארץ. לא רק תלמידי ישיבות או מוסדות החינוך אלא גם ילדים במעון. אשה שיוצאת לעבודה, אם היא חרדית, היו עליה גזירות שהיא לא הייתה יכולה לקבל דבר. אין כזה דבר בעולם המערבי שלוקחים קבוצה ומכים בה ללא רחם. התכנית הייתה שימשיך הלאה ואי אפשר היה לחיות כאן".

"אני הלכתי לוועידת הארץ, למעוז השמאלנים, שאלתי את מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן אם ללכת לשם ואמר לי 'אם אתה יכול לדבר כנגד הרפורמים תלך'. דיברתי נגד הרפורמים ומחאו לי כפיים", סיכם. "אני עוסק בנושאים של כלל ישראל, וגם השר ליצמן, עוסקים בנושאים שאינם בהכרח חרדים. אנחנו לא 'מתבשמים' מסקרים, אבל אנחנו עולים כי אנו דואגים לכלל ישראל. יש שינוי חשיבה ביהדות התורה. פעם זה היה רק בדגל התורה. מרן הרב שך חינך אותנו לדאוג לציבור הכללי. הוא דיבר על רחוב אלנבי בתל אביב ולא על רחוב רבי עקיבא בבני ברק. היום יש קירוב בכל הארץ ויש בתי כנסת ומקוואות בכל מקום".

תגיות:ח"כ משה גפניחוק המרכולים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה