ונשמרתם

לא רק נהגים: הסלולר "רוצח" גם הולכי רגל

אחרי שהמשטרה דיווחה כי גורם המוות העיקרי לתאונות היה שימוש הנהגים בסלולר, עמותת "אור ירוק" חושפת: 21 מהולכי הרגל שנהרגו בשנה החולפת התעסקו עם המכשיר הנייד

  • כ"ט טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

111 הולכי רגל נהרגו מפגיעות רכב במהלך שנת 2017, 21 אחוז מתוכם התעסקו עם הטלפון הסלולרי במהלך הפגיעה – כך עולה מנתונים שפרסמה עמותת "אור ירוק", שסוקרים את מדדי התאונות בשנה החולפת לעומת שנים עברו. לצד עליה של ששה אחוז בהרוגים מפגיעות רכב, בעמותה סקרו נתונים מדאיגים נוספים הקשורים לטלפון הסלולרי שלנו. מתנדבי העמותה היו פרוסים לאחרונה ב-131 רשויות ברחבי הארץ וסקרו 6,260 הולכי רגל. מהתצפית עולה כי יותר משליש הולכי הרגל, 36 אחוז ליתר דיוק, חצו באופן לא חוקי ו-13 אחוז לא חצו כלל במעבר חציה. עוד מתברר, כי 11 אחוז מתוכם התעסקו עם הטלפון הסלולרי תוך כדי חציית הכביש, עשרה אחוז הביטו בטלפון או שמעו מוסיקה. 64 אחוז, יש לציין, חצו את הכביש בצורה תקינה.

בעמותה סקרו גם את אחוז הנפגעים הקשישים. מהנתונים עולה כי כל הולך רגל שני (47 אחוז) שנהרג בתאונה ב-2017 היה קשיש, ובסך הכל נהרגו 52 קשישים, עשרה יותר מהשנה הקודמת. עוד מתברר, כי בשנה החולפת נהרגו 13 ילדים, כהולכי רגל, עד גיל 14. מנתוני המשטרה עולה כי הסיבה המרכזית לפגיעה בהולכי רגל בשנת 2016 היא אי מתן זכות קדימה של הנהג. הסיבה השנייה הייתה ההתנהלות של הולך הרגל. חלק מזה, כאמור, קשור להתעסקות במיותרת במכשיר הסלולרי.

כזכור, לאחרונה פרסמה המשטרה נתון מדאיג שקשור לנהגים: מתברר כי גורם המוות העיקרי היה שימוש בסלולרי בעת הנהיגה. עם זאת המשטרה דיווחה כי בשנת 2017 ניתנו פי 2.5 דוחות תנועה בשל מהירות מופרזת ביחס לשנה הקודמת. כמו כן, כמות הדוחות שניתנו בעקבות מהירות מופרזת היה פי שלושה יותר גבוה מכמות הדוחות שניתנו בעקבות שימוש בטלפון סלולרי.

תגיות:נהיגהטלפון סלולריהולכי רגלונשמרתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה