זוגיות ושלום בית

סוד הנישואין: איך בוחרים בן/בת זוג?

מהם הקריטריונים לבחירת בן/בת הזוג? איך אפשר לדעת אם החיים הזוגיים יהיו טובים?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ההחלטה להינשא או להיפרד צריכה להתבסס על נתונים מעשיים המלמדים אם אמנם אנו עתידים להיכנס לחיים משותפים של אושר ובנייה רוחנית משותפת, או לחיי סבל ומרורים.

כדי להחליט על נישואין, יש לברר ארבעה נתונים מרכזיים בבן או בבת הזוג. שניים מהם בעיקר לפני הפגישה הראשונה, ושניים מהם במהלך הפגישות.

ואלו הם:

1. מידות טובות. כלומר שהמוצע/ת טוב לב, סבלן, שומר על כבוד הזולת, אינו מתלהט בקלות, וגם כשכועס כעסו קטן ומתפייס במהירות. אינו גאוותן ולא רודף כבוד, ושאר מידות טובות.

את אלה, יש להדגיש, יש לבדוק עוד לפני הפגישה הראשונה, באמצעות בירור מעמיק אודות דפוסי התנהגותו עם סביבתו, כגון עם הוריו, עם אחיו ואחיותיו, ושאר אנשי העולם, ולא על פי התנהגותו במהלך הפגישות. שהרי בפגישות עצמן, מי יציג את חסרונותיו ויחשוף את אישיותו האמיתית?

2. יראת שמים. דרגות שונות יש ביראת שמים, אך הבסיס ההכרחי שאין להתפשר על פחות ממנו הוא: קביעות עיתים לתורה מידי יום ושמירת העיניים – אצל האיש, וידיעת ההלכות הנוגעות לבית ולמשפחה, דברי מוסר והנהגה, וכן הקפדה על צניעות בבגדים ובהתנהגות – אצל האשה. ובכלל עניין זה הוא לוודא כי השאיפות הרוחניות לצורת התנהלות הבית וחינוך הילדים תהיינה תואמות. ובין באיש ובין באשה יש לבדוק ולבחון היטב אם קיימת זהירות שלא להוציא מהפה דיבור אסור ושלא להכניס אל הפה דבר שרמת כשרותו אינה ברורה.

ללא יראת שמים ברמה בסיסית זו, מצויות נפילות נוראיות בפרט בעת משבר בבית. וגם ההשפעה על חינוך הילדים משמעותיות ביותר.

3. נעימות בשיחה. כלומר שכאשר משוחחים חשים בנח. השיחה אינה רדודה עד כדי הרצון לסיימה במהירות, וגם לא גבוהה ברמה שלא מובן כלל מה רצון אדם זה שלפני להביע, אלא קיימת נעימות והבנה הדדית בשיחה.

4. מראה חיצוני נח. אין צורך ביופי קיצוני, ולעיתים הדבר עלול גם להזיק. אך המראה צריך להיות ברמה שבני הזוג ירגישו נעימות ונוחות איש במראה אשתו ולהיפך. שהרי לתחושת דחייה חלילה, תהיינה השלכות רבות. וכבר אמרו רבותינו ז"ל בתלמוד (קידושין מא ע"א): "אסור לאדם לקדש את האשה עד שיראנה, שמא יראה בה דבר מגונה ותתגנה עליו, ורחמנא אמר (ויקרא י"ט, י"ח) וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ".

כי המראה החיצוני אמור להיות נעים ונח לבן/לבת הזוג בלבד, ואין להתחשב בדעת האחרים בזה. שהרי לעיתים קיימת באדם מעלה מיוחדת החשובה ביותר לבן/לבת הזוג, עד שהיא מחפה ואפילו משנה לחלוטין את מראהו החיצוני שאינו נאה לאחרים. ומה גם שמראה חיצוני הוא עניין של טעם אישי ולכל אדם טעם אחר. לפיכך אין להתחשב בחוות דעת שלילית של אחרים במה שנוגע למראה חיצוני, וזאת בניגוד גמור לתכונות אופי, בהן בדרך כלל יש להתחשב בחוות דעת ובאזהרת האחרים ובפרט באזהרות האם. לאמהות ישנה טביעות עין מיוחדת שבדרך כלל מתבררת כנכונה בתחום זה.

את הספר 'המדריך המלא לנישואין מאושרים' של הרב זמיר כהן אפשר להשיג בחנויות המובחרות ובהידברות שופס.

תגיות:בחירת זיווגזוגיותסוד הנישואין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה