חדשות כלכלה

גלי פיטורים במשק? לא תאמינו כמה הולכים להרוויח השרים

ועדת הכספים צפויה להודיע היום על העלאה בשכר השרים, שמשתכרים כיום כ-40 אלף שקל. בנוסף, שכרם יוצמד לשכר הממוצע במשק. וכמה מרוויח חבר כנסת? המספרים בפנים

  • כ"ח טבת התשע"ח
כנסת ישראל (צילום: פלאש 90)כנסת ישראל (צילום: פלאש 90)
אא

ועדת הכספים של הכנסת צפויה להודיע היום על העלאה בשכר השרים ולהצמדתו לשכר הממוצע במשק. על פי ההערכות, ההעלאה בשכרם תנוע בין 1,300 שקל לחודש, אך ייתכן כי ההעלאה תחול רטרואקטיבית ובכך ייהנו השרים מהחזרים של אלפי שקלים. עד היום היה שכר הח"כים והשופטים צמוד לשכר הממוצע במשק, אך שכר השרים הוצמד למדד המחירים לצרכן, שהיה אז אטרקטיבי יותר, אך בשנים האחרונות חל מהפך והשכר הממוצע עלה בשיעור גבוה יותר. יש לציין כי השר ישראל כץ ביקש מיו"ר ועדת הכספים משה גפני להחריג את עצמו ולוותר על תוספת השכר הצפויה. "בתקופה זו, כאשר ציבורים מוחלשים כמו ציבור הנכים ואחרים נאבקים על תנאי מינימום למחיה בכבוד, אעדיף כי הכסף ישמש למטרות חשובות אלה".

אז כמה מרוויחים השרים היום? ובכן, שכר הבסיס עמד על 39,200 שקל בשנה היוצאת, ושכר ראש הממשלה עמד על 44,100 שקל. החכ"ים קיבלו 38 אלף שקל וראשי ועדות וסגני יו"ר זכו לשכר שמן של 40,200 שקל. על פי נתונים שהתפרסמו לקראת סוף השנה, שכרו של יו"ר האופוזיציה ח״כ יצחק הרצוג עומד על כ-47,800 שקלים והוא צפוי לעלות. גם שכרו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין (כ-50,225 שקלים) צפוי לעלות. שכרו של הנשיא המדינה ראובן ריבלין אמור לעלות לכ-62,600 שקל לחודש. גם נשיא המדינה לשעבר משה קצב ייהנה מעליית השכר הממוצע במשק ויקבל פנסיה חודשית מוגדלת, שתהיה שווה לשכרו של ריבלין. ראוי לציין כי בנוסף לשכרם הגבוה, 120 חברי הכנסת זכאים לתוספת של עשרות אלפי שקלים בשנה במה שמכונה "תקציב הקשר לציבור".

בדיונים שהתנהלו בוועדת הכספים התנהלו חילוקי דעות בנוגע לשיטת ההצמדה. איילת שקד טענה כי לא מקובל ששופטים או ח"כים ירוויח יותר מהשרים ולכן עלתה הצעה להצמיד השכר למדד הממוצע ולמדד המחירים לצרכן באופן שווה, מה שנדחה על ידי השופטים. מחר צפוי הנושא לעלות שוב ונראה כי השכר יוצמד לשכר הממוצע. כך או כך, השרים אמורים לקבל החל ממחר שכר גבוה יותר.

תגיות:שכרשריםהעלאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה