חרדים

"את זה אני לא מבצע כי זה ’מנהג של חרדים’". רישומים מברית מזעזעת במיוחד

בתגובה למכתב המצמרר שפורסם בהידברות, כותבת אלינו אחת הגולשות מכתב מצמרר לא פחות על ניסיון מר שאירע לה עם מוהל שהוזמן לברית של נכדה. מדוע הוא לא מבצע את הליך ה'מציצה' וכיצד הגיב אותו מוהל-רופא למכתב ששיגרה אליו הגולשת? קראו בפנים

 (צילום אילוסטרציה: פלאש 90) (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

בתגובה למכתב המצמרר שפורסם בהידברות, כותבת אלינו אחת הגולשות מכתב מצמרר לא פחות על ניסיון מר שאירע לה עם מוהל שהוזמן לברית של נכדה. "אני בעלת תשובה מזה כמה שנים, ובתי ובעלה לא שומרים מצוות עדיין", פותחת הגולשת, דקלה ורדית שמה, ומספרת. "לקראת הברית של נכדי, מששמעתי שהתקשרו עם מוהל-רופא, ביקשתי שיבררו את עניין הכשרות".

דקלה ורדית רצתה להיות בטוחה שאותו מוהל-רופא לא רק יודע מה הוא עושה מבחינה רפואית, אלא גם מבחינת ההלכה היהודית.

התשובה שקיבלה היא שאין לה מה לדאוג, ושהכול נעשה כשורה גם לפי ההלכה. אולם כשהגיעה לברית, חיכתה לה הפתעה שגרמה לזעזוע עמוק. "פגשתי בברית מוהל שדיבר ארוכות, אך לא חבש כיפה אפילו. לשאלתי בדבר הכיפה, ענה שיחבוש אותה לפני ביצוע הברית אך לא לפני ש'טרח' ולהודיע בקול, שאת שלב ה'מציצה' הוא אינו מבצע משום ש'זה מנהג של חרדים'", מספרת דקלה ורדית.

איך הגבת?

"במהלך הברית, היות ולא רציתי לצער את בתי - שתקתי. אבל אחרי הברית לא ויתרתי, וניסיתי לברר את הנושא עם פוסקי הלכה".

ומה גילית?

"מה שהיה ברור לי לכתחילה – שהברית איננה כשרה מבחינה הלכתית לצערי".

בשלב זה מחליטה דקלה ורדית לפנות אל אותו מוהל-רופא דרך האתר שלו, ו'לגלות' לו את מה שהוא לא יודע, או כנראה לא רוצה לדעת – תלוי איך מסתכלים על זה. "כתבתי לו שמהלך הברית הלא שלם ציער מאוד את הסבתא, אנוכי. אך בתגובה הוא השיב לי בעזות מצח כי אמר לכתחילה להורים שהוא עובד על פי ההלכה הקונסרבטיבית".

יש דבר כזה?! ובכן, גם את ידידתנו העניין סקרן, והיא לא ויתרה ולא התעצלה לחפש את זה בגוגל. "חיפשתי המון אבל לא מצאתי ולו אזכור אחד למושג 'הלכה קונסרבטיבית'", היא כותבת ומסכמת: "אין לי אלא לשאת תפילה שהוא ומוהלים שכמותו – לא יוכלו להמשיך במעשיהם".

תגיות:בריתמוהלמנהגיםחרדיםמזעזע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה