פיתוח האישיות

עכשיו זה כבר מדעי: מהו הדבר היחידי שכסף יכול לקנות לנו?

מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה על ידי אוניברסיטת פרינסטון שבארה"ב, שופך אור חדש על ביטויים כמו 'אושר אי אפשר לקנות בכסף' וקובע: יש רק דבר אחד שכסף יכול  לקנות לכם באמצעותו אושר אמיתי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה על ידי אוניברסיטת פרינסטון שבארה"ב, שופך אור חדש על ביטויים כמו 'אושר אי אפשר לקנות בכסף' וקובע: יש רק דבר אחד שכסף יכול  לקנות לכם באמצעותו אושר אמיתי. 

לדברי החוקרים, אדם מאושר באמת הוא אדם שיש לו כסף לשלם עבור שירותים שיחסכו לו זמן וכוחות, בדברים שאלמלא הכסף הזה היה צריך לעשות בעצמו. למשל: ניקיון הבית, בישול, גיהוץ, בייביסיטר עבור הילדים, ואפילו קיפול ערימות כביסה שנערמו בחדרים, ומחוסר זמן להגיע אליהן - אנחנו מקפלות בחוסר חשק ובצורה בלתי יפה, רק כדי להכניס כבר את הבגדים לארון (מוכר למישהי או שאני היחידה?).

איך זה יכול לבוא לידי ביטוי בעולם הגברי המנוהל לרוב בחוץ? אם אתה מרגיש עייף מכל המשימות השוטפות, למה שלא תאציל סמכויות לאחרים, ותשלם להם על כך? זה יכול להיות תשלום חשבונות, כתיבת מכתבים לרשויות מוניציפליות, כתיבת עבודות שיש להגיש בזמן נקוב לסטודנטים שהם גם הורים, ועוד...

דברים אלו הם הוצאות כספיות ששווה לנו להשקיע בהן, במידה ויש לנו את הכסף הזה (ויש אומרים גם כשאין אותו, שווה לקחת הלוואה כדי שהדברים ייעשו על ידי אחרים ולנו יהיה קצת יותר שקט ורוגע בחיים).

 

תגיות:כסףאושראישיותהעצמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה