חדשות בריאות

מתקשים להירדם? הפתרון יותר פשוט ממה שחשבתם

רובנו חווים בעיות בשינה, החל מקשיים בהירדמות וכלה בהתעוררות ספונטנית במשך הלילה, בלי כל הסבר הגיוני. אם גם אתם שייכים לקבוצת הסובלים מבעיות שינה, כדאי לדעת כי הפתרון הרבה יותר פשוט ממה שחשבתם

  • כ"ג טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר חדש שנערך באוני' הטכנולוגית של איינדהובן בהולנד, מציע פתרון קסם לבעיות השינה הנפוצות אצל כולנו. על פי המחקר קשיי הירדמות ייפתרו באמצעות איוורור של חדר השינה. במילים אחרות, בפתיחת חלונות ודלתות לפני השינה מופחת כמות הפחמן הדו-חמצני בחדר, ועל כן יש בפעולה זו יכולת לשפר את איכות השינה שלנו.

המחקר פורסם בכתב העת Indoor Air, ובו נאמר כי כשליש מחיינו אנו מבזבזים על שינה. לדברי ד"ר אסית מישרה, ממחברי המחקר: "למרות שאנחנו מבלים כמות משמעותית של זמן במיטה, נושאים כמו אוורור ומזהמים בחדר השינה אינם נחקרו מספיק. צריכה להיות מודעות לכך שבסביבה כמו המיטה, ללא אוורור נכון, אנחנו עלולים להיות חשופים למגוון של מזהמים".

על מנת לבחון מבחינה סובייקטיבית את איכות השינה שלנו, התבקשו המשתתפים במחקר למלא שאלונים וכן לנהל יומני שינה. עוד השתמשו החוקרים בכלי הקרוי אקטיגרפיה (Actigraphy), שבודק מחזורי שינה-ערות.

מצד שני, על מנת למדוד את מבחינה אובייקטיבית את איכות השינה השתמשו החוקרים בצמיד שנקרא SenseWear, שהוא מודד את טמפ' העור, את טמפ' המיקרו-אקלים של המיטה וכן מודד את רמת הלחות בעור. כמו כן, הצמיד בדק את משך זמן השינה ואת כמות הפעמים בהן התעוררו המשתתפים במהלך השינה.

על פי תוצאות המחקר, נמצא כי כמות הפחמן הדו-חמצני יורדת כשהדלתות והחלונות נותרים פתוחים, מה ששיפר את איכות השינה. לדבריו של ד"ר מישרה הפחמן הדו-חמצני משמש כמדד לרמת האיוורור בחדר: "בתנאים נורמטיביים, המקור היחיד לפחמן דו חמצני, הם בני אדם. מרמות הפחמן הדו חמצני, אנחנו יכולים להבין מהי רמת האוורור, והאם היא מספקת. וזה יכול להצביע על כך שקיימים מזהמים נוספים בתוך החדר", הסביר.

ד"ר ג'יימס בי. מאאס, המתמחה בשינה הסביר לאתר Healthline כי זהו מחקר חשוב, כיוון שיש בו כדי לעודד עוד לחקור לעומק את כל נושא האוורור בחדר, ומידת השפעתו על איכות השינה: "הממצאים שלהם, כי פחות פחמן דו חמצני יכול להוביל לשינה עמוקה, טובה ויעילה יותר ולפחות מקרים של התעוררות במהלך השינה – יכולים לסייע בשיפור הנדסת אוורור בחדרי שינה", ציין ד"ר בי. מאאס.

יחד עם זאת, חשוב לציין כי המחקר נערך בהשתתפות 17 משתתפים. לדברי החוקרים, יש צורך במחקרים נוספים בהשתתפות יותר אנשים על מנת להבין לעומק את מידת השפעת החיידקים וחוסר אוורור על איכות השינה.

תגיות:שינהחלונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה