מעניין

5 הדברים הכי הזויים שהאקרים עוללו בעולם

לפניכם חמישה מפשעי הסייבר שהתרחשו על ידי האקרים ברחבי הארץ והעולם (מספר שתיים הזוי במיוחד)

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

פשעי סייבר הוא מונח שכולל בתוכו פשעים שונים שקשורים לגישה למחשבים ומכשירי טלפון, כגון נעילה פתאומית של הטלפון או גניבת מידע חשוב מארגונים משמעותיים כמו משרדי ביון, מאגרים ביומטריים, רשויות מוניציפליות ועוד. בהיסטוריית הפשיעה הזו נרשמו כמה וכמה מקרים מזעזעים במיוחד, שלא פעם גרמו למנהלי הארגונים ה'נשדדים' לשלם כופר גדול כדי לקבל את המידע הגנוב בחזרה ולבל ישתמשו בו לרעה. 

לפניכם חמישה מפשעי הסייבר שהתרחשו על ידי האקרים ברחבי הארץ והעולם (מספר שתיים הזוי במיוחד):

 

1. אל תפתחו מיילים בלתי מוכרים

בשנת 2016 השתלטו האקרים על מחשב של אחד מעובדי חברת החשמל, באמצעות תוכנת כופר שהצפינה מחשבים בקודים 'מטורפים' במיוחד, עם דרישה לתשלום עבור שחרורם. תחילה נחשד כי מדובר בפגיעה בתשתיות החשמל בארץ, אולם בדיקה מעמיקה גילתה כי הכל התחיל ממייל שהכיל קוד זדוני חבוי, ואותו עובד פתח אותו מבלי לדעת שהוא עומד לעשות את הטעות של חייו. 

למרבה המזל, הרשת שעליה התשלטה התוכנה התבררה כנטולת חיבור למערכות הייצור והאספקה של החשמל, ובחסדי ה' הצליחו לעצור את התקלה בזמן עוד לפני שהיא גורמת לנזק עבור הצרכנים. 

 

2. פלישה ל'בייבי מוניטור' בזמן שההורים בחדרם

לפני שנים ספורות הצליח האקר לחדור ל'בייבי מוניטור' שהיה בחדרו של ילד כבן שלוש, ולשוחח איתו במשך שעות ללא ידיעת הוריו ששהו בחדר אחר בבית. ההאקר הצליח לחדור למכשיר היות והוא נשא בו מצלמה ורמקול שנשלטו מרחוק, והיות והורי הפעוט - בני זוג מקליפורניה, לא היו מודעים לכך שמישהו עלול לפלוש לפרטיותם - הם לא טרחו להגן על המכשיר באמצעות סיסמה.

 

3. גניבת כסף מחשבונות בנק

בשנת 2016 נחשפה כנופייה של פשעי סייבר שהצליחה לגנוב עשרות אלפי שקלים מגולשים שנכנסו לפרטי החשבון שלהם עם קוד מזהה. את הפשע ביצעו ההאקרים על ידי הפצת מיילים עם קוד זדוני, שמי שנכנס אליהם - הכניס נוזקה למחשב שלו. אותה נוזקה גנבה את האישור הדיגיטלי שקיבל הגולש כמשתמש לגיטימי, ובמקום לבצע את הפעולות המתבקשות על ידי המשתמש, ההאקר פשוט ניגש לאחד הכספומטים ומשך את הכסף מחשבונו של המשתמש במזומן. 

 

4. הנשק הסודי שנגנב מ-NSA

תוכנה שהפיצו האקרים המכנים עצמם Shadow Brokers הצליחה להפתיע את קהילת הסייבר העולמית כאשר הוצעה למכירה ברשת במחיר של חצי מיליון דולר. מה יש בה בתוכנה זו שמחירה הוא כה מופקע? ובכן, מדובר בנשק סייבר מהסוג המתקדם יותר שאותו פיתחה לא אחרת מאשר סוכנות המודיעין, ובעזרתו ניתן לפצח מערכות מחשבים ממוגנות במיוחד. ספקולציות שונות שהועלו בזמנו הציעו כי ככל הנראה מדובר בהאקרים שקשורים לממשלת רוסיה, שלדברי יודעי דבר מובילה כמה וכמה מתקפות סייבר עולמיות. 

 

5. הרשימה השחורה של יאהו

רשימת סיסמאות, שמות משתמשים ותאריכי לידה של כ200 מיליון משתמשי 'יאהו' - פורסמה והוצעה למכירה לכל המרבה במחיר, על ידי האקר בשם Peace. בין השמות נמצאו גם שמות ישראלים, וההאקר הצליח בסופו של דבר למכור אותה תמורת 1,860 דולר. 

תגיות:פשעעובדותהאקריםסייבר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה