חדשות בעולם

האסטרונאוט התנצל: גבהתי בחלל ב-9 סנטימטר

אסטרונאוט יפני שיצא למשימה בתחנת החלל, הודיע כי לאחר חודש בחלל נוספו לגובהו 9 ס"מ, וכי הוא מודאג באשר לחזרתו לארץ. מה הפתרון שימצאו נאס"א?

  • כ"ג טבת התשע"ח||עודכן
ד’’ר נורישיגה קנאי (צילום: נאס’’א)ד’’ר נורישיגה קנאי (צילום: נאס’’א)
אא

כבר שלושה שבועות שוהה האסטרונאוט היפני, ד"ר נורישיגה קנאי, בתחנת החלל הבינלאומית. בחשבון הטוויטר שלו כתב כי בכל העת הזו גבה ב-9 סנטימטר, ועל כן הוא מודאג מכך שלא יהיה באפשרותו להיכנס למושב בחללית סויוז, שצפויה בחודש יוני להחזיר אותו ועוד 2 חברי צוות בתחנה לעבר כדור הארץ.

"בוקר טוב לכולם", צייץ האסטרונאוט היפני, "יש לי הודעה חשובה היום. מדדנו את עצמנו היום ו-וואו, וואו, וואו, למעשה גבהתי ב-9 סנטימטרים".

עוד הוסיף: "גבהתי כמו צמח בתוך שלושה שבועות. לא קרה לי שום דבר כזה מאז התיכון. אני קצת מודאג אם אכנס למושב בסויוז כשאני אחזור".

באופן שגרתי אסטרונאוטים מתארכים במהלך שהותם בחלל בדר"כ 2-5 סנטימטרים, משום שאים שם כוח מכבידה, ועל כן גם הגוף מתנהג אחרת. אך, אל דאגה, כאשר ישובו לכדור הארץ, ישובו גם לגובהם המקורי.

ב-BBC נכתב על כך שבחלליות סויוז, אלו המביאות ומחזירות את האסטרונאוטים והקוסמונאוטים לתחנת החלל הבינלאומית, ישנה מגבלת מקום בכיסאות. במידה ואחד האסטרונאוטים גבה ביותר מכמה סנטימטרים, ייתכן שתצוץ בעיה. עם זאת, אין ספק כי מיטב המוחות של נאס"א ימצאו גם לזה פתרון טכני.

ליבי ג'קסון מסוכנות החלל הבריטית הגיבה על התופעה החריגה: "תשעה סנטימטרים זה הרבה, אבל זה אפשר, כיוון שכל אדם מתנהג אחרת".

זוהי המשימה הראשונה של ד"ר קנאי בחלל, לכן אם הוא יצטרך לטוס בשנית, נאסא אולי ידאגו לו מראש לכסא שיכיל את מיימדיו העדכניים.

עקבו אחרינו ב-News
תגיות ועדכונים:

היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים