חדשות בעולם

האסטרונאוט התנצל: גבהתי בחלל ב-9 סנטימטר

אסטרונאוט יפני שיצא למשימה בתחנת החלל, הודיע כי לאחר חודש בחלל נוספו לגובהו 9 ס"מ, וכי הוא מודאג באשר לחזרתו לארץ. מה הפתרון שימצאו נאס"א?

  • כ"ג טבת התשע"ח
ד’’ר נורישיגה קנאי (צילום: נאס’’א)ד’’ר נורישיגה קנאי (צילום: נאס’’א)
אא

כבר שלושה שבועות שוהה האסטרונאוט היפני, ד"ר נורישיגה קנאי, בתחנת החלל הבינלאומית. בחשבון הטוויטר שלו כתב כי בכל העת הזו גבה ב-9 סנטימטר, ועל כן הוא מודאג מכך שלא יהיה באפשרותו להיכנס למושב בחללית סויוז, שצפויה בחודש יוני להחזיר אותו ועוד 2 חברי צוות בתחנה לעבר כדור הארץ.

"בוקר טוב לכולם", צייץ האסטרונאוט היפני, "יש לי הודעה חשובה היום. מדדנו את עצמנו היום ו-וואו, וואו, וואו, למעשה גבהתי ב-9 סנטימטרים".

עוד הוסיף: "גבהתי כמו צמח בתוך שלושה שבועות. לא קרה לי שום דבר כזה מאז התיכון. אני קצת מודאג אם אכנס למושב בסויוז כשאני אחזור".

באופן שגרתי אסטרונאוטים מתארכים במהלך שהותם בחלל בדר"כ 2-5 סנטימטרים, משום שאים שם כוח מכבידה, ועל כן גם הגוף מתנהג אחרת. אך, אל דאגה, כאשר ישובו לכדור הארץ, ישובו גם לגובהם המקורי.

ב-BBC נכתב על כך שבחלליות סויוז, אלו המביאות ומחזירות את האסטרונאוטים והקוסמונאוטים לתחנת החלל הבינלאומית, ישנה מגבלת מקום בכיסאות. במידה ואחד האסטרונאוטים גבה ביותר מכמה סנטימטרים, ייתכן שתצוץ בעיה. עם זאת, אין ספק כי מיטב המוחות של נאס"א ימצאו גם לזה פתרון טכני.

ליבי ג'קסון מסוכנות החלל הבריטית הגיבה על התופעה החריגה: "תשעה סנטימטרים זה הרבה, אבל זה אפשר, כיוון שכל אדם מתנהג אחרת".

זוהי המשימה הראשונה של ד"ר קנאי בחלל, לכן אם הוא יצטרך לטוס בשנית, נאסא אולי ידאגו לו מראש לכסא שיכיל את מיימדיו העדכניים.

תגיות:חללגובהנאסא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה