חדשות בארץ

הפיגוע בחוות גלעד: הרב רזיאל שבח נרצח, מצוד אחר המחבלים

פיגוע הירי שאירע אתמול בכניסה ליישוב הסמוך לשכם גבה את חייו של אב לששה. נתניהו הגיב: "נמצה את הדין עם הרוצח הנתעב". אלמנתו: "נסערת מהקלות שבה יורים בנו"

  • כ"ג טבת התשע"ח
בעיגול: הרב רזיאל שבח (צילום רקע: דובר צה"ל)בעיגול: הרב רזיאל שבח (צילום רקע: דובר צה"ל)
אא

פיגוע ירי בכניסה ליישוב חוות גלעד שבשומרון גבה את חייו של הרב רזיאל שבח. הפיגוע אירע בכביש 60, סמוך לחווה באזור שכם. מותו נקבע בבית החולים מאיר בכפר סבא, לאחר שקודם לכן כוחות צה"ל פשטו על האזור, סגרו צירים מרכזיים והגיעו בכוחות מתוגברים כדי לתפוס את מבצעי הפיגוע. פרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו לבית החולים. מדובר מד"א נמסר: "בשעה 20:05 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון על ירי לעבר רכב בציר 60 סמוך לחוות גלעד בשומרון. מדיווח ראשוני, חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל העניקו טיפול רפואי ומפנים לבית חולים מאיר פצוע קשה עם פצעי ירי בפלג גופו העליון". הלוויתו של הרב שבח תערך היום בשעה 13:00 בחוות גלעד. "הוא התקשר אליי ואמר לי 'ירו בי, תזמיני אמבולנס'. אני מזועזעת ונסערת מהקלות שבה יורים בנו", אמרה אשתו בדרך לבית החולים.

שבח, 35, הותיר אחריו ששה ילדים ואשה. הוא המתנדב בחלקת הרפואה של המועצה האזורית שומרון, שם שימש כרב, מוהל וכונן במד"א. ביישוב סיפרו שהיה דמות מוכרת מאוד באזור והעביר שיעורי תורה לילדים. ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח למצות את הדין עם המחבלים. "אני מביע צער עמוק ושולח תנחומים למשפחתו של רזיאל שבח, שנרצח הלילה בידי מחבל שפל", אמר. "כוחות הביטחון יעשו כל שניתן כדי להגיע לרוצח הנתעב ומדינת ישראל תמצה עמו את הדין".

(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

נשיא המדינה רובי ריבלין כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הצטערתי מאד לשמוע על מותו של הפצוע בפיגוע בצומת חוות גלעד. מדינת ישראל לא תיתן לטרור להרים את ראשו, ואני סמוך ובטוח שכוחות הביטחון יביאו את האחראים לדין. לבנו, תפילותינו ומחשבותינו עם המשפחה האבלה, המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד". חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' כתב: "מספר רכבים לפניי על ציר גלעד פיגוע נורא עם תוצאות קשות. עצרנו להגיש עזרה ראשונה וכעת חוזר הביתה. מציאות בלתי סבירה של תת אדם שבא לרצוח. אדוני שר הביטחון זה חייב להיפסק. הנחה את כוחות הביטחון לפעול ביד קשה. הבהר לפלסטינים שעל כל פעולה כזאת הם ישלמו מחיר יקר".

צה"ל החליט כעת לפעול בכוחות מתוגברים באזור יהודה ושומרון. מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל ימשיך לפעול יום ולילה על מנת לשמור על ביטחון תושבי הגזרה ותושבי מדינת ישראל". באזור העיר שכם ייערך בידוק מלא בכניסות וביציאות מהעיר. הזרוע הצבאית של חמאס לא לקחה אחריות על הפיגוע אך הגיבה: "הפיגוע בשכם הוא התגובה המעשית הראשונה באש כדי להזכיר למנהיגי האויב ומי שמאחוריהם שמה שאתם חוששים ממנו מגיע, וכי הגדה תישאר סכין בגוף שלכם".

תגיות:פיגוע יריחוות גלעדהרב רזיאל שבח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה