נפלאות הבריאה

המחקר שיפתיע אתכם: מדוע הדבורים לא מתנגשות במעופן?

מחקר שנערך באוסטרליה בדק ומצא כי גם הדבורים יודעות לבחור האם לפנות ימינה או שמאלה. כיצד נערך המחקר, והכי חשוב - למה המידע הזה משמעותי עבורנו?

  • כ"ב טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כבני אדם יש לנו את היכולת לבחור האם לפנות לצד ימין או שמא לשמאל, אולם מה לגבי דבורים? האם גם הן יודעות לבחור לעצמן כיוון?

פרופ' מנדיאם סריניבאסאן ממכון המוח באוניברסיטת קווינסלנד שבאוסטרליה ערך מחקר שתוצאותיו אישרו את הדבר: גם דבורים הן בעלות נטייה לשמאל או לימין. 

במסגרת מחקר בחן פרופ' סריניבאסאן את השאלה כיצד דבורי הדבש אינן מתנגשות במהלך מעופן, ואז ראה כי לדבורה יש העדפה של צד אחד על פני הצד השני.

במחקר בחנו הצוות ופרופ' סריניבאסאן את הבחירות של דבורי דבש בעת היתקלות במכשול בו היו 2 אפשרויות בחירה ובמעוף ללא כל מכשולים: "בממצאי המחקר נמצא כי הדבורה בחרה במפורש בין שמאל לימין כאשר ניסתה להחליט בין שני מסלולים שונים. כמה מהדבורים נמצאו ימניות באופן עקבי, והשאר נטו לבחור בצד השמאלי", הסביר פרופ' סריניבאסאן.

מנכ"ל מועצת הדבש, זאב מידן, הסביר בשיחה עם 'ישראל היום' על משמעות תוצאות המחקר: "עקב היעלמות כשליש מאוכלוסיית הדבורים בעולם, מועבר מימון רב לחקר עולם הדבורים. ממצאי מחקר זה מסבירים את היכולות הגבוהות של הדבורים מעבר לאלו המוכרות לכולנו. דבורת הדבש היא המאביקה החשובה ביותר בעולם האחראית ל־80 אחוז מגידולי החקלאות, ולכן חשוב להמשיך ולהשקיע בתקצוב מחקרים בתחום ענף הדבורים".

תגיות:דבוריםמחקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה