חדשות בארץ

מי מנסה למנוע מעמיר בניון לשיר על נרצחי השואה?

עמיר בניון צפוי להופיע בסוף החודש עם אמנים ישראלים נוספים על במת האו"ם ולשיר לזכר ששת מיליון נרצחי השואה. מי מנסה למנוע זאת ממנו בטענת גזענות? ומהי תגובתו של בניון על כך?

עמיר בניון (צילום" יח"צ)עמיר בניון (צילום" יח"צ)
אא

"אני האחרון מכולם

ממעמקים קראתיך אדם

קולות בלבב נשמתי קוראת

נותרתי חי גם כשהייתי מת"

במילים אלו צפויים לעלות בסוף החודש הזמרים מירי מסיקה, דוד ד'אור ועמיר בניון על בימת האו"ם כדי לשיר לזכר ששת מיליון הנרצחים.

בראיון לערוץ 20 סיפר בניון: "השיר 'האחרון מכולם' נכתב למעשה כבר בשנת 2014 על ידי משה קלוגהפט ואני הלחנתי אותו. נסענו עם השיר לראשונה עם משלחת שיצאה מטעם הכנסת לאושוויץ. שרתי שם והיה מרגש ומדהים. בהמשך העניינים התגלגלו, ולאחרונה קיבלנו פנייה מהאו"ם לשיר את השיר הזה לרגל ציון יום השואה הבינלאומי, אז החלטתי לתרגם אותו גם לערבית ולאנגלית, כדי שנוכל לדבר לאנשים בשפה שלהם. המסר שלנו הוא כמובן להילחם בהכחשת השואה".

עוד ציין בניון: "הטקסט מצמרר כי הוא אמתי. נותרו כעת רק האחרונים שיכולים להעיד, והתפקיד שלנו הוא לקחת את זה ולהאיר בכל הכוח".

כשהמראיינת התקילה את בניון בשאלה: "ידוע לך שח"כ עיסאווי פריג' ממרצ הגיש בקשה שלא לאפשר לך להופיע כי אתה גזען?" הוא השיב: "אה? חידשתם לי... עד כדי כך הוא טרח?"

על השאלה: "יש לך משהו להשיב לו?" הוא ענה: "יש מצבים שבהם אני לא מגיע כל כך נמוך, יש אנשים שאני מעדיף שלא להתייחס אליהם".

לאחר מכן הוא גם הוסיף: "לא רק אותו בחור 'נכבד' ניסה להקשות על הנסיעה שלי לאו"ם, אלא גם אנשים הרבה יותר 'נכבדים'. אבל אני אסע לשם כדי לומר את מה שיש לי להגיד בעברית ובערבית, והשותפים שלי יצטרפו אליי באנגלית".

תגיות:עמיר בניוןשואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה