ונשמרתם

ונשמרתם: התינוקת סירבה לאכול, והסיבה לכך – לא תאמינו

הוריה של תינוקת בת 8 חודשים הבחינו כי היא מסרבת לאכול ומתקשה בבליעה. בצילום חזה נתגלתה הסיבה: רוכסן בגודל 2 ס"מ היה תקוע בוושט הפעוטה

  • כ"ב טבת התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

הוריה של תינוקת בת 8 חודשים הבחינו כי היא מסרבת לאכול ומתקשה בבליעה. בצילום חזה שנעשה במרכז הרפואי 'מאיר' התגלתה הסיבה: רוכסן בגודל 2 ס"מ היה תקוע בוושט הפעוטה.

ההורים סיפרו כי 3 שעות לפני, התינוקת חוותה השתנקות קלה, האדימה בפניה ופלטה. מעבר לכך לא נראו סימנים מחשידים נוספים.

ד"ר דניה טקגי, מומחית ברפואה דחופה במיון ילדים הסבירה: "בתקופה זו של השנה שבה כל התינוקות והילדים מצוננים מאוד ומלאי ליחה, סיפורי מחלות של דרכי הנשימה והשתנקויות מוכרים לנו מאוד, ובמקרה הזה, האם אכן סיפרה שהילדה הייתה מצוננת והשתעלה בשבוע שחלף, ללא דיווח על בליעה/שאיפה שידועה להם.

"עם זאת, בגלל הסרבנות לאכול והדיווח של האם על הקושי בבליעה, חששנו מבליעת גוף זר שעלול למצוא את דרכו לדרכי הנשימה והבליעה ובוודאי מבליעה של גוף מסוכן דוגמת בטריות דיסק, מגנטים או חפץ חד. על כן, מבחינתנו בשלב הזה היה לצלם את החזה במהירות על מנת להבין את רמת הסיכון ובאיזה חלק של הוושט הגוף תקוע".

עוד הסביר ד"ר יניב אבנר, מנהל שירות אא"ג ילדים: "בצילום הרנטגן נראה גוף זר מתכתי בעל צורה חריגה הכוללת וו מעוקל הממוקם בחלק העליון של הושט. בשל חשש לגרימת חור בוושט וזיהום של בית החזה או שאיפה של העצם הזר לדרכי הנשימה, הוחלט להכניס את התינוקת במהירות לחדר ניתוח. בעזרת מלקחיים אנדוסקופיות מתקדמות שאליהן מחוברת מצלמה, אותר החפץ המתכתי נעוץ בדופן הוושט, וחולץ בזהירות על מנת להימנע מקריעה של דופן הושט על ידי הוו".

"רק אחרי ששלפנו את החפץ, הבנו כי מדובר בסוגר של רוכסן בגודל של כשני ס"מ שנבלע על ידי התינוקת", סיפר ד"ר עמיד נאטור, מתמחה אא"ג.

ד"ר טקגי מזכירה: "ילדים בגילים הקטנים הללו בוחנים את העולם שלהם על ידי הכנסת דברים לפה, זהו שלב התפתחותי נורמלי וחשוב. עם זאת, בגילים הקטנים יש לשמור על סביבה בטוחה וסטרילית מחפצים קטנים המועדים לבליעה/לשאיפה או מתפרקים.

אירוע של בליעה/שאיפה של גוף זר ילווה באירוע חד של השתנקות/שיעול/האדמה ובהמשך יופיעו תסמינים בהתאם למיקום בגוף הילד, אלו – בניגוד לאירועי קוצר נשימה המתפתחים בצורה הדרגתית ללא זמן התחלה מדויק. גם אם נראה כי האירוע חל, אולם ממשיכים סימפטומים עדינים של סירוב לאכול, שיעול קל, קושי בבליעה – יש לפנות לרופא לבדיקה", מבקשת ד"ר טקגי.

תגיות:ונשמרתםחנקרוכסן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה