חדשות בארץ

פיתוח ישראלי חדש: האם נמצא הפתרון לשכחת ילדים ברכב?

חברה ישראלית הציגה בכנס הטכנולוגי העולמי שהתקיים בלאס וגאס חיישן המזהה תנועות מיקרוסקופיות שנוצרות בהתאם לפעימות הלב. מנכ"ל החברה: "אנחנו מקווים שהחיישן שלנו יהיה אחראי להצלת נפשות רבות"

  • כ"ב טבת התשע"ח
טכנולוגיה ישראלית תמנע שכחת ילדים (צילום: יח"צ)טכנולוגיה ישראלית תמנע שכחת ילדים (צילום: יח"צ)
אא

יזמים רבים התגייסו לבעיה בה נשכחים ילדים ברכב, וניסו למצוא שלל פתרונות להצלת החיים בסוגיה הזו. נקודת המוצא של אותם יזמים היא למצוא פתרון שיחייבו את ההורה לגישה אקטיבית, שהיא מלכתחילה מהווה את הקושי המוביל לבעיה.

כאשר חברת גארדיאן פיתחה סנסור אופטי יוצא דופן (המצוי כעת בתהליך של רישום פטנט) המייצר מידע רב על המתרחש ברכב, היא קלטה שהפיתוח הטכנולוגי שייצרה יכול לשמש גם כמענה מצוין ויעיל לבעיית שכחת ילדים ברכב.

ביכולתו של החיישן, אותו פיתחה חברת גארדיאן, לזהות תנועות מיקרוסקופיות שנוצרות בהתאם לפעימות הלב של נוסעי הרכב, ללא כל קשר לגודלו, גילו או מיקומו של האובייקט. המידע נאגר ולבסוף מתחבר אל המערכות הפנימיות ברכב: חגורות הבטיחות, כריות האוויר ואפילו מיזוג האוויר.

החיישן גם יוכל ליזום ביצוע פעולות שונות, ביניהן הפעלת האזעקה ברכב ואפילו הפעלת מיזוג האוויר. על ידי ניתור ומיפוי עומק וניתוחי התזוזות ברכב ברמה הזעירה ביותר, ייתאפשר זיהוי מדויק לגבי המימדים הפיזיים של הנוכח ברכב בנוסף ליכולת אבחון מדויק בין אנשים וחפצים.

כשהבנו שהטכנולוגיה שלנו יודעת לפתור את בעיית שכחת הילדים ברכב, שמחנו מאוד, שכן זו בעיה טראגית שחוזרת כל שנה גם בארץ וגם בחו"ל", מסר גיל דותן, מייסד ומנכ"ל גארדיאן: "התחלנו מלתת פתרון לבעיה הזו, ולאחר מכן, עיבינו את הטכנולוגיה כדי להיות אפקטיביים עבור שאר המערכות ברכב – חגורות בטיחות, כריות האוויר ועוד לא מעט מערכות אחרות. אנחנו מקווים שהחיישן שלנו יהיה אחראי להצלת נפשות רבות, ברגע שהיצרניות יסיימו עם תהליך ההטמעה שלן ברכבים שלהם".

תגיות:פיתוחטכנולוגיהשכחת ילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה