חדשות בארץ

ראש המוסד חושף: "יש לנו עיניים, אוזניים ויותר מכך באיראן"

יוסי כהן דיבר על המצב באיראן בכנס שנתי באוצר. ראש המוסד הוסיף כי "הסכם הגרעין לא היה צריך להיחתם". על המהומות במדינה: "לא צריך לפתח ציפיות, למרות שאשמח לראות מהפכה משמעותית"

  • כ"ב טבת התשע"ח
ראש המוסד (צילום: פלאש 90)ראש המוסד (צילום: פלאש 90)
אא

"יש לנו עיניים ואוזניים ויותר מכך באיראן. לא צריך לפתח ציפיות מההפגנות שם, למרות שאשמח לראות מהפכה משמעותית". כך התבטא הבוקר ראש המוסד, יוסי כהן, בכנס השנתי של אגף הממונה על השכר באוצר בבנייני האומה בירושלים.

כהן הוסיף בכנס כי: "האזרח באיראן מבכה את יומו על רקע מצבו הכלכלי המאכזב. מולם עומדים כוחות שבמאמץ גדול מאוד ולא על פי שמירה על זכויות אדם פועלים נגד כל מי שינסה להרים ראש. חווינו את זה במהפכה הירוקה שדעכה". כהן הוסיף ואמר כי לדעתו הסכם הגרעין לא היה צריך להיחתם והוא שיפר את מצבה הכלכלי של המדינה. "הכלכלה שם הייתה בשפל, מכלכלה נחותה היא צומחת ופורחת. זה לא משרת בהכרח את האזרח ולכן הוא ברחובות".

ראש המוסד התייחס גם למה שקורה במזרח התיכון, זאת בצל הדיונים בקבינט בנוגע להתבססות האירנית בסוריה ובלבנון שעשויות לאיים על ישראל. "איראן שולחת יותר כוחות למזרח התיכון ונוצר מסדרון אווירי ויבשתי ששופך אליו לוחמים שיעים מדגמים שונים, אירנים ואפגנים", אמר. "יחד עם השיעים בגבולנו הצפוני נוצרות קואליציות קטנות ומטרידות מאוד. שינויים דרמטיים בהבנה האמריקנית את האיומים האסטרטגיים והדאגה לשלום העולם כולו בשל השאיפות הדרמטיות שיש באיראן, בנכונות שלה וברצונה להפעיל כוחות וגם טרור. השינוי הזה הוא לטובה מבחינתנו".

תגיות:איראןראש המוסד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה