פיתוח האישיות

מכתבה של חולת סרטן שהלכה לעולמה - מסעיר את הרשת

למעלה מ-19,000 שיתופים זכה הפוסט הזה, אותו כתבה צעירה בת 27 בשם הולי בוצ'ר בעמוד הפייסבוק שלה, ימים אחדים לפני שנפטרה ממחלת הסרטן לאחר מאבק ממושך. מה היה כתוב בו? קראו בפנים ואל תפספסו

(בעיגול: הולי בוצ'ר)(בעיגול: הולי בוצ'ר)
אא

למעלה מ-19,000 שיתופים זכה הפוסט הזה, אותו כתבה צעירה בת 27 בשם הולי בוצ'ר בעמוד הפייסבוק שלה, ימים אחדים לפני שנפטרה ממחלת הסרטן לאחר מאבק ממושך. את הפוסט ערכה בוצ'ר מתוך ידיעה שהיא עומדת למות, ובו היא עושה חשבון נפש מעמיק עם עצמה - על האופן שבו הסתכלה על העולם, על המעמד החברתי אותו סיגלה וכן על היופי של החיים והזמן המוקצב לנו להעריך אותם כמו שהם באמת.

קוראים רבים שנחשפו למכתב הפרידה שלה הביעו הזדהות עמוקה, בתגובות שהגיעו עד מהרה ליותר מ-5,000. את מכתבה פתח בוצ'ר בקושי שלה להיפרד מהחיים בגיל כה צעיר ועוד לפני שהספיקה למצות את מלוא האושר והשמחה שקיימים בהם. "אני חיה את ימי האחרונים וזה רק מלמד כמה החיים הם מתנה ולא דבר מובן מאליו", כתבה בוצ'ר. "כמה צריך לקחת כל יום ברצינות, לחיות אותו עד הסוף ולדעת שהחיים שלנו מאוד שבירים".

בנקודה זו פונה בוצ'ר הצעירה אל קהל קוראיה, ומבקשת מהם לעשות שינוי מחשבתי בחייהם ו"לא לקחת באופן קשה את כל הדברים שמציקים לנו. יש לנו חיים נפלאים אבל לעתים קרובות אנחנו לא רואים את זה, פשוט בגלל שאנחנו עסוקים מדי בדברים קטנים ולא חשובים".

את אותם דברים פעוטים משווה בוצ'ר ל'תנוחה לא נוחה בשינה' או 'ילדים שהעירו אותנו בלילה'. 'לק בציפורניים שלא עשוי טוב' או 'ספר שקיצץ לנו יותר מדי את השיער'. "אבל אלו שטויות שאתם צריכים להתעלם מהם לגמרי. הכסף נראה לנו חושב הרבה יותר ממה שהוא באמת. אל תאגרו אותו סתם, תוציאו אותו על הילדים שלכם או על דברים אחרים שחשובים לכם בחיים ושיתנו לכם הנאות ממשיות. תשקיעו במערכות היחסים שלכם - הזמינו את החברים שלכם לארוחה טובה או תקנו להם משהו. אנחנו יותר מדי מגזימים בשמירה על הכסף, בצבירת רכוש ובשמירה על דברים חומריים שאין להם שום משמעות במקום שאליו כולנו הולכים בסוף".

בוצ'ר מתייחסת אף לתופעה המזעזעת של ההשתעבדות למדיות החברתיות וכותבת כי הן ה"חולה הרעה שגונבת מאיתנו את הכוחות והאנרגיות להשקיע במה שחשוב באמת. אתם פשוט לא חיים את ההווה שלכם כמו שצריך כשאתם כל הזמן ברשתות החברתיות. תפסיקו לנסות לתעד כל רגע בחיים שלכם דרך עדשת המצלמה, ונסו לתעד אותו באופן אמיתי יותר - כזה שיישאר לכם חרוט לעולמי עולמים על הלב. פשוט תחיו אותו", היא מסכמת. 

תגיות:מכתבחולי סרטןמרגש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה