חדשות בעולם

לא יקום ולא יהיה: מדוע אסרה איראן לימודי אנגלית בבתי הספר?

איראן החליטה על צעד בו ייאסרו לימודי אנגלית בבתי הספר. על פי בכיר במערכת החינוך האיראנית, לימוד מוקדם של השפה הזרה פתח דלת ל"פלישה תרבותית" מהמערב

  • כ"א טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

איראן אוסרת את הוראת האנגלית בבתיה"ס היסודיים, ומוציאה אותם אל מחוץ לחוק, כך מסר בכיר במערכת החינוך במדינה. הסיבה היא משום שלימוד מוקדם של שפת האנגלית, השפה הזרה, פתחה את הדלת לפלישה תרבותית מהמערב, כפי שציין המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בשנת 2016.

מהדי נאוויד-אדהאם, ראש מועצת החינוך הגבוהה, לטלוויזיה הממלכתית, מסר כי: "לימוד אנגלית בתוכנית הלימודים של בתי ספר יסודיים ממשלתיים ולא-ממשלתיים מנוגדת לחוקים ולתקנות. זה בגלל שהתפיסה היא שהחינוך היסודי הוא הבסיס עבור התלמידים לתרבות האיראנית". עוד הוסיף נאוויד-אדהאם כי ייאסרו גם שיעורי אנגלית הנלמדים מעבר לתוכנית הלימודים.

בבתי הספר באיראן מתחילים ללמוד אנגלית בדרך כלל בגילאי 12-14, אם כי במספר בתי"ס יסודיים, שם לומדים ילדים מתחת לגילאים שצויינו, גם מתבצעת הוראת האנגלית.

כמו כן, באיראן ישנם תלמידים שלומדים אנגלית לאחר שעות הלימודים במסגרות פרטיות, וישנם גם תלמידים הבאים מרקע מבוסס שלומדים בבתי"ס לא ממשלתיים, המקבלים שיעורי אנגלית החל מהגן עד בי"ס תיכון.

בשנת 2016, כאמור, זעם המנהיג הרוחני העליון, אייתוללה עלי חמינאי, על "התפשטות הוראת השפה האנגלית לגני ילדים", כאשר מנהיגי הרפובליקה האיסלאמית הזהירו לרוב מפני הסכנה ב"פלישה התרבותית" למדינתם.

חמינאי אמר בנאומו למורים ש"זה לא אומר התנגדות ללימוד שפה זרה, אבל מדובר בקידום תרבות זרה במדינה ובקרב ילדים, מבוגרים צעירים ובני נוער".

בנאום אחר אמר חמינאי כי: "הוגים מערביים אמרו שוב ושוב שבמקום התרחבות קולוניאליסטית, הדרך הכי טובה ופחות יקרה תהיה הטמעת חשיבה ותרבות לדור הצעיר של מדינות".

תגיות:איראןבית הספראנגלית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה