חדשות בארץ

ברשימת השופטים של שקד: בוגר ישיבות ומרצה למשפטים מברוקלין

משרד המשפטים חשף את רשימת 25 המועמדים לכס השיפוט בעליון ובהם מועמדי שקד - פרופ' אלכס שטיין, שופט המחוזי והמוסמך לרבנות רם וינוגרד ופרופ' גידי ספיר. מי יחליף את השופטים הפורשים שהם ודנציגר?

  • כ"א טבת התשע"ח
שרת המשפטים איילת שקד (צילום: פלאש 90)שרת המשפטים איילת שקד (צילום: פלאש 90)
אא

שרת המשפטים איילת שקד פרסמה היום (שני) את רשימת המועמדים שלה לכס השיפוט בבית המשפט העליון. שקד פרסמה רשימה המונה 25 שופטים, חמש מהם נשים. המועמדים של שקד הם פרופ' אלכס שטיין, שופט המחוזי רם וינוגרד ופרופ' גידי ספיר. השניים שייבחרו מבין הרשימה יחליפו את השופטים שפרשו, אורי שהם ויורם דנציגר.

וינוגרד, שופט המחוזי בירושלים, הוא בוגר ישיבות "נתיב מאיר" ו"הר עציון" והוא הוסמך לרבנות ומכהן כשופט במחוזי כמעט שש שנים. בעבר התמחה בבית המשפט העליון. את לימודי הרבנות הוא סיים כבר בשנת 1992 בישיבת הר עציון ושנתיים מאוחר יותר סיים בהצטיינות את לימודי המשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים. מאוחר יותר והתמחה אצל שופט העליון אליעזר גולדברג וסיים לימודי משפטיםבאוניברסיטת אוקספורד באנגליה. ביולי 2003 מונה לכהונת שופט של בתי משפט השלום בירושלים.

פרופ' שטיין הוא מומחה בעל שם עולמי בתחומי דיני הראיות, הנזיקין והרשלנות הרפואית. הוא נולד בברית המועצות ועלה ארצה לפני כ-45 שנה. בעבר התמחה במחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה וכיום הוא מלמד בבית ספר למשפטים בברוקלין. בעבר שירת בצבא בחיל הקשר, השתתף במבצע ליטאני ונטל חלק, כמילואימניק, במבצע שלום הגליל.  מאוחר יותר היה קצין משפטים בממשל הצבאי בעזה. הוא למד משפטים באוניברסיטה העברית. בעבר נפצע שטיין קל בפיגוע באוניברסיטה העברית והתפנה ונודע בזכות העזרה שהעניק לפצועים תוך שהוא מבקש להיות האחרון שיתפנה לבית החולים. פרופסור ספיר מאוניברסיטת בר אילן נחשב למתנגד של האקטיביזם אותו הנהיג אהרון ברק. הוא נחשב לאדם בעל דעות ימניות. בעבר פורסם כי במהלך הפגישות של חברי הוועדה עם מועמדים כינה ספיר את העולים "מהגרים" ואת הערבים "ילידים".

ברשימה הזאת מופיעים כמובן מועמדים של לשכת עורכי הדין - עו"ד ברק טל ועו"ד נתי שמחוני, וכן השופט חאלד כאבוב. המועמדים של שר האוצר משה כחלון, הם עו"ד אורנה לין המייצגת ארגוני עובדים, היועץ המשפטי של הכנסת עו"ד אייל יינון. מועמדים ריאליים יותר הם שופט סגן נשיא בית משפט המחוזי בחיפה, רון סוקול וכן שופטת המחלקה הכלכלית בבית משפט במחוזי בתל אביב רות רונן.

תגיות:איילת שקדברוקלין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה