הרב יצחק זילברשטיין

כוחה של ברכת ת"ח וצדיק

עברתי את כל מראות השואה, והגעתי לארץ בתור פליט לאחר המלחמה. הייתי בחור מבוגר ובודד, ולא ידעתי אנה אני פונה

החזון איש, 1952החזון איש, 1952
אא

להלן סיפור מופלא, שיש בו כדי ללמדנו מהי כוחה של ברכת צדיק היגע בתורה. סיפר הגה"צ רבי שלמה ברעוודא זצ"ל:

נסעתי פעם במונית לומר שיעור בעיר רחובות. התלוו אליי למונית זוג ישישים, שרצו לנסוע לרחובות כדי לבקר את בתם ואת הנכדים. בדרך סיפר לי הישיש את המעשה הבא:

עברתי את כל מראות השואה, והגעתי לארץ בתור פליט לאחר המלחמה. הייתי בחור מבוגר ובודד, ולא ידעתי אנה אני פונה.

פגשתי ידידים והם יעצו לי: ישנו צדיק נשגב בבני ברק, קוראים לו הגאון רבי ישעיהו אברהם קרליץ, המכונה ה'חזון איש'. ברכותיו עושות פרי; תיסע לבני ברק, תיכנס אליו ותבקש ממנו ברכה, לכל מה שאתה צריך. אנשים רבים פנו אליו ונושעו, ולכן כדאי לך לנסוע ולהתברך מפי קודשו.

נסעתי לבני ברק ונכנסתי אל החזון איש. כשסיפרתי לו את כל מה שעבר עלי, אמר לי הרב: "דבר ראשון אתה זקוק לפרנסה. מה היתה מלאכתך לפני המלחמה?". השבתי לו: "הייתי מלמד לתינוקות של בית רבן, וכשהחלה המלחמה, נפסק הכל".

אמר לי החזון איש: "אם כן, אתה צריך לקבל משרת מלמד תינוקות בישראל. ה' יתברך יעזור לך! ותיכף אחרי זה אתה צריך גם שידוך טוב והגון, ה' יתברך יברך אותך!". בזה נסתיימה פגישתי עם החזו"א.

ממשיך מיודענו לספר: אך יצאתי מביתו של החזו"א, פניתי ימינה לכיוון רחוב ר' עקיבא, ולפתע אני פוגש ידיד שלי משנות הנעורים. שמחנו מאוד להיפגש, ממש בכינו מרוב התרגשות. סיפרתי לידידי, שרק לפני יומיים הגעתי לארץ ישראל ושלחו אותי לקבל ברכה מהגאון החזו"א, והוא ברכני שאמצא משרת מלמדות.

אמר לי הידיד: "אני זוכר שהיית מלמד מצוין בחו"ל. דע לך, שאני מנהל כאן תלמוד תורה, וכרגע אני מחפש מלמד, יש לך משרה אם אתה מעוניין! תוך כדי דיבור ממשיך ידידי: ואני גם חושב עתה על שידוך הגון בשבילך...

בו ברגע קיבלתי את משרת המלמדות, והועסקתי בתלמוד תורה שניהל אותו ידיד; והמשודכת שהציע, זו אשתי היושבת עכשיו על ידי - סיים הלה - וכל העסק הזה של הצעת הפרנסה והשידוך, נמשך פחות מעשרה רגעים... וזאת מיד לאחר שקיבלתי את ברכתו של החזון איש! (מתוך 'מאת ה' היתה זאת').

לרכישת ספרי "ופריו מתוק" מהידברות שופס.

תגיות:ברכהצדיקופריו מתוקהרב יצחק זילברשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה