חדשות בריאות

בשורה לסוכרתיים: האם מדבקה תחליף בקרוב את הזרקת האינסולין?

ביכולתו של פיתוח חדש מארצות הברית להחדיר חומר אשר יווסת את רמת הסוכר בגוף, ואף ישפר את תפקוד האינסולין. משמעות הבשורה: לא יהיה כל צורך בהזרקות. לדברי החוקרים: "זו גישה ניסויית חדשה, שאם תצליח היא תפטור בעיות רבות"

  • כ' טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פיתוח חדש מארצות הברית יקל על הפרוצדורה הלא נעימה שעוברים הסובלים מסכרת בהזרקת האינסולין לגופם, ודקירת האצבע על מנת לבדוק מהי רמת הסוכר המצויה אצלם בדם.

פעולת ההזרקה נעשית, נכון להיום, על ידי 371 מיליון איש בכל העולם, בעוד סוכרת מספר 2 (סוכרת המבוגרים) מקבלת אט אט מעמד של מגפה בעולם המערבי.

זאת הסיבה שפיתוח חדש שנוצר בארצות הברית מביא בשורה של ממש לסוכרתיים: מדובר במדבקה בעלת רכיבים ביולוגיים המייתרת את שלב הזרקות האינסולין לגוף והבדיקות. הרכיב מדבקה יוחלף אחת לשבוע, כאשר מפתחי הרכיב הרכיבו מערכת שתכניס באופן טבעי לגוף מולקולות מיוחדות שנלקחו מאצות, אשר יווסתו בגוף את רמת הסוכר, וישפרו גם את התפקוד של האינסולין.

פיתוח הנוכחי נוצר על סמך העובדה שסוכרת המבוגרים הינה מצב בו הגוף מתקשה לגבור על כמויות הסוכר, ומשום כך נפגע תהליך ייצור האינסולין. על כן פיתחו המדענים חומר שעובר לגוף על ידי 'סוכנים' מולקולריים שגם הם מצויים במדבקה, וזו הדרך בה נכנס לגוף איזשהו חומר מסוות אשר מעלה את רמת האינסולין, וביכולתו לשלוט בכמות הסוכר המצויה גוף.

עד כה נוסו על עכברים החומר החדש וגם המדבקה, אך התוצאות צפויות להיות מבטיחות גם אצל בני אדם.

"מדובר בפרקטיקה כואבת הרבה פחות, ומוצלחת הרבה יותר", טען ד"ר ריצ'רד לפמן, המנהל הארצי של המכון לביולוגיה ביו-רפואית בארצות הברית: "זו גישה ניסויית חדשה, שאם תצליח, היא תפטור בעיות רבות".

על פי הסברי החוקרים: "החומר הזה נותר בגוף למשך, ימים והוא פועל בהרמוניה עם האינסולין. כשרמת האינסולין עולה, החומר מפסיק את הפעילות שלו, וכשהיא יורדת, החומר מגביר את הפעילות. לכן לא מדובר בהזרקה חד פעמית של חומר לטווח קצר, אלא במהלך ארוך שיש בו עליות וירידות. עיקר הפיתוח מהבחינה הזו היא לייצר חומר שפועל זמן רב, ומגיב לרמת הסוכר בגוף באופן מותאם לפעילות הגוף".

על פי החוקרים נמצא כי מדבקה שגודלה כחצי ס"מ מרובע מספיקה בכדי לשלוט במשך שבוע שלם על רמת הסוכר אצל עכברים. בימים אלו התכנון הינו להמשיך את הבדיקות עד אשר יצליחו לייצר תרופה פעילה.

תגיות:סכרתבריאותמדבקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה