חדשות בארץ

ארדן נגד "הארץ": "מאמינים שברגותי יביא שלום, תפילה זה אידיוטי בעיניהם"

השר לביטחון פנים יורה בעקבות מאמר שפרסם העיתון ("מי שמתפלל לגשם הוא אידיוט") ועורר סערה. "הם ינתחו משחקי ספורט, אבל כשיהודים נושאים עיניהם השמיימה הם מתפלצים", אמר והסביר את עמדת הרמב"ם

  • כ' טבת התשע"ח
בעיגול: גלעד ארדן (צילומים: פלאש 90)בעיגול: גלעד ארדן (צילומים: פלאש 90)
אא

אחרי שאיור שפרסם בסוף השבוע, בו נראה אריה דרעי כמחבל מתאבד מחוץ לחנות נוחות, עורר סערה - הפעם מצליח עיתון "הארץ" להוציא גם את השר לביטחון פנים גלעד ארדן מהכלים. הטור, שפרסם רוגל אלפר, תחת הכותרת: "מי שמתפלל לגשם הוא אידיוט", עורר גל של תגובות ברשתות החברתיות ותגובות גם מצד בכירים בממשלה.

ארדן החליט להגיב בחריפות על הפוסט, וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "אז אחרי אלפי שנים שבהם יהודים מתפללים לגשם (והאמת שלא רק יהודים), רוגל אלפר כותב היום בהארץ שמי שמתפלל לגשם הוא אידיוט. (חבל שלא יצאה מהדורה עם שליח גם לחוני המעגל, גיבור אחד הסיפורים היפים בתלמוד. הוא הרי עומד שם ולא יודע ש'בהארץ' חושבים שהוא אידיוט'). די מדהים שבעיתון הארץ מאמינים שברגותי יביא שלום, אבל להאמין שתפילה היא דבר לגיטימי זה אידיוטי בעיניהם". עוד הוסיף השר: "רוגל אלפר וחבריו יכבדו כל מנהג שיפגשו בטיול בחו״ל, ייסעו למשחקי ספורט בספרד ויעודדו בגרון ניחר מהיציע את מסי כאילו הוא שומע אותם, אבל כשיהודים נושאים עיניהם השמיימה ומבקשים על הגשם הם מתפלצים. אני לא נכנס בכלל לפרשנות הנהדרת של הרמב"ם שמסביר שהתפילה נועדה קודם כל לאדם, ומטרתה לפתוח לנו את הלב".

לסיום כתב ארדן: "בקיצור, צר לי לבשר לחברים מהארץ, אבל כיהודי מאמין שתפילות הגשם תמיד ריגשו אותו, אמשיך יחד עם כל בית ישראל להתפלל לגשם שיבוא. שיהיה חורף טוב וגשום - בעזרת השם".

תגיות:גלעד ארדןהארץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה