חדשות בארץ

דרמה במחנה הליכוד: חוק המרכולים שוב יידחה?

ראש הממשלה נתניהו אמר בישיבת שרי הליכוד כי החוק, שמסמיך את שר הפנים לסגור עסקים בשבת, חייב לעבור השבוע - אלא שחברת הכנסת שרן השכל הודיעה כי תצביע נגד ובתנועה קראו להדחתה. ההכרעה תידחה?

  • כ' טבת התשע"ח
בעיגול: חברת הכנסת שרן השכל (צילומים: פלאש 90)בעיגול: חברת הכנסת שרן השכל (צילומים: פלאש 90)
אא

חוק המרכולים שוב עומד במוקד הסערה: אחרי שההצבעה בעניין החוק נדחתה בשבוע לאחר שהקואליציה לא הצליחה לגייס רוב, ייתכן וגם מחר (שני), החוק לא יעלה להצבעה. הסיבה: חברת הכנסת שרן השכל מהליכוד מתנגדת להצעה והודיעה היום כי "החוק רע ויוצר קרע בעם. לא אצביע עבורו". ההחלטה של השכל עוררת סערה בשל הסיכום המוקדם של כל חברי הליכוד, לפיו כולם יתמכו החוק, שנועד לתת לשר הפנים סמכות לבטל תקנות עזר עירוניות המאשרות פתיחת עסקים בשבת. כרגע, יו"ר הקואליציה דוד אמסלם מתקשה להשיג רוב ולכן ייתכן שההצבעה תעבור למועד אחר.

אלא שכאן העניין לא הסתיים. בליכוד עתרו לבית הדין העליון בדרישה להפסיק את חברותה של חברת הכנסת בתנועה. מהליכוד נמסר כי "הצהרתה מהווה סיוע של ממש למפלגות המתחרות בליכוד". בעתירה נכתב: "נסיבות אלה מהוות עילה להפסקת חברות של המשיבה בתנועה לפי סעיפים 21א(ו) ו-4 לחוקת תנועת הליכוד". בישיבת שרי הליכוד שנערכה הבוקר התנגד השר צחי הנגבי להדיח את השכל מהתנועה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "חייבים לתמוך בחוק המרכולים ולאשר אותו השבוע".

בתכנית בוקר בהנחיית רזי ברקאי אמרה הבוקר חברת הכנסת: "החוק רע לא רק לציבור שלנו, מצביעי הליכוד, כי למעשה זה משנה את הסטטוס קוו. הוא מפלה בין עיר אחת לאחרת, כופה אורח חיים על אזרחי ישראל". לגבי האיומים להפסיק את חבורתה בתנועה, אמרה: "אני לא מאמינה באיומי סרק. הדבר הזה מעולם לא נעשה בליכוד, גם כאשר היו נזקים חמורים להצבעות של ח"כים אחרים". כאמור, דבריה של חברת הכנסת נתקלו בתגובות חריפות של המחנה וחברי כנסת מהמפלגה זעמו על התנהלותה.

תגיות:חוקשבתמרכולים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה