פעילות הידברות

בנייך מאיראן יבואו

יהודי מאיראן(!) מפיץ את תכני הידברות, מקרב לבבות ומחזק את היהודים במדינה המוסלמית. כיצד? הוא מוריד דרך הרשת תכניות והרצאות של הידברות, מתרגם אותן, ופשוט נוסע לקהילות יהודיות בכל רחבי המדינה, במטרה להראות להם את חכמת התורה ויופייה של היהדות...

  • י"ז טבת התשע"ח
אא

בדורנו, כאשר העולם הפך לכפר גלובאלי קטן, אין זה פלא שהתכנים של הידברות מגיעים לכל רחבי תבל. אבל, להפתעה כמו זו שהגיעה בחודש האחרון, אפילו מנכ"ל הידברות לא פילל.

היה זה כאשר הוא ישב בחדרו, וקיבל דיווחים מכל רחבי הארץ והעולם בנוגע להתקדמות העשייה של 'הידברות', פעולה שגרתית המתבצעת במשרדי הארגון על בסיס יומיומי. אבל, אז  נשמע צליל של הודעה נכנסת, והתברר כי זוהי הודעת וואטצאפ ששלח לא פחות מאשר – יהודי מאיראן.

היהודי מהמדינה המוסלמית ביקש לקבל עדכונים לגבי הרצאות ותכנים מסוימים שמעניינים אותו, ובאותה הזדמנות רצה גם להחמיא על התוכן המעורר של האתר והערוץ. באופן מיוחד הוא התלהב מהסרטונים ומההרצאות המחזקות.

עוד מספר חילופי הודעות, והתמונה התגלתה במלוא הדרה: התברר שמדובר ביהודי, תושב איראן, המחובר מאד למסורת היהודית. הוא מגדיר את עצמו כ'יהודי נודד', ונוהג לנסוע ממחוז למחוז, מקהילה לקהילה ומיהודי ליהודי ברחבי המדינה, כאשר מטרתו היא אחת – קירוב לבבות יהודיים לאביהם שבשמיים.

כיצד הוא מקרב אותם? התשובה לכך היא לא פחות ממדהימה – היהודי סיפר על כך שהוא מוריד דרך הרשת את התכניות וההרצאות של הידברות, מתרגם אותן, ונוסע ברחבי המדינה כדי להראות ליהודים את חכמת התורה ואת יופייה של היהדות. הוא משמיע להם הרצאות של הרב זמיר כהן והרב פנגר, ואפילו נכנס לבתי ספר בהסכמת ההנהלה, ומראה לתלמידים את תכניות הילדים של הידברות.

לדבריו, היהודים באיראן כמעט אינם מכירים את השפה העברית, אך הודות לכך שהם צופים בהרצאות, הם מתחילים לקלוט את השפה. חלקם מבקשים ממנו בעקבות ההרצאות: "תביא לנו סידורים, אנחנו רוצים להתפלל". יש שקיבלו על עצמם קבלות שונות, והיו שהעתיקו את הקישורים של הסרטונים כדי שיוכלו לצפות בתכנים גם בבית.

"ומה רצית כעת?", נשאל היהודי על ידי מנכ"ל הארגון לאחר שסיים לספר על פועלו המרתק. תשובתו הייתה פשוטה – "רציתי לוודא שאני לא עובר, חלילה, על איסור גזל או העתקה כשאני משתמש בחומרים של הארגון".

המנכ"ל השיב מיד ליהודי האיראני באופן ברור, שהוא רשאי להעתיק ולתרגם ככל שהוא רק רוצה. כי בשונה מארגון אחר, בהידברות אין מושג של 'כל הזכויות שמורות'. הארגון יוצא מתוך הנחה שכל הזכויות שמורות לעם ישראל, ולכן לא רק שניתן לצפות מכל פינה בעולם בתוכן של הידברות ללא תשלום, אלא גם יש את האפשרות שכל יהודי יוכל להוריד את ההרצאות אליו למחשב או למכשיר הנייד, ולצפות בהן מתי שנוח לו. "כל המוריד, משדר ומפיץ - הרי זה משובח", אמר המנכ"ל ליהודי האיראני.

תגיות:מגזיןפעילות הידברותהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה