חדשות בארץ

פעיל ירדני פרו-ישראלי: "אם הנערה הפלסטינית הייתה מכה חייל במדינה ערבית, היא הייתה מתה כעת"

כתב אישום הוגש לאחרונה נגד הנערה הפלסטינית בת ה-16 עאהד תמימי, שתועדה כשהיא תוקפת את חיילי צה"ל והסיתה לפגיעה בהם, בזמן שהם עמדו מנגד והגיבו באיפוק. כעת יוצא פעיל פוליטי מירדן כנגד משפחתה של תמימי ואומר: "אם עאהד הייתה עושה משהו כזה לכל חייל, של כל מדינה ערבית - היא הייתה מתה כעת"

  • י"ז טבת התשע"ח
רמי דאבס רמי דאבס
אא

כתב אישום הוגש לאחרונה נגד הנערה הפלסטינית בת ה-16 עאהד תמימי, שתועדה כשהיא תוקפת את חיילי צה"ל והסיתה לפגיעה בהם, בזמן שהם עמדו מנגד והגיבו באיפוק. כעת יוצא פעיל פוליטי מירדן בשם ראמי דאבס כנגד משפחתה של תמימי, ועומד לצד ישראל. 

"אם עאהד הייתה עושה משהו כזה לכל חייל של מדינה ערבית, היא כבר הייתה מתה היום", אומר הפעיל. "ולידיעה, עאהד לא היכתה את חיילי צה"ל פעם אחת, אלא כמה פעמים והיא נעצרה ונכנסה לכלא - כשבפועל, הכלא הישראלי הוא מלון חמישה כוכבים".

לדבריו, אם תמימי הייתה עושה דבר כזה לחייל במדינה ערבית, היא הייתה או מתה, או מוכה נמרצות. כשנשאל מה גרם לו להצטלם לסרטון התמיכה בעד ישראל ונגד משפחת תמימי, ענה דאבס כי לפני הסרטון הזה יצר סרטון אחר על עאהד תמימי, שנמחק על ידי פייסבוק. "עשיתי את הסרטון ההוא כי אני חושב שאנשים צריכים לדעת את האמת. 

"לדעת שהיא קטינה, לדעת שזו אחריות של אבא שלה שהיא פרובוקטיבית, ומקומה הוא לא בקרבות ולחימה אלא בבית הספר - ללמוד וליצור לעצמה קריירה. זה הכל".

את הדברים אמר דאבס במהלך ראיון לתוכנית 'לפני כולם' בערוץ 20, ותוך דבריו הביע תמיכה בהכרזתו של טראמפ על ירושלים כבירת ישראל. "זו אחריות של מחמוד עבאס להסכים לתהליך השלום, כי התחלת תהליך השלום תתחיל בהכרה על ירושלים כבירת ישראל. לא כמו שערבים טוענים שהכרה בירושלים כבירת ישראל היא טעות. זאת ההחלטה הנכונה כי זאת תהיה הכנה לתהליך שלום חדש, ולעידן חדש באזור".

ואיך הגיב דאבס כשנשאל האם הוא מרגיש בטוח לתמוך בישראל, בזמן שהוא מתגורר במדינה שבה 80 אחוז מהאזרחים הם פלסטינאים - השיב דאבס כי "למזלי אני חי בעיר ליד עמאן, שבה רובנו ירדנים ולא פלסטינאים. אז אני מרגיש בטוח אבל זה מסוכן לדבר למשל בצפון ירדן. זה נכון שזה מסוכן שאני מפרסם את הסרטונים האלה בפייסבוק, אבל רוב העוקבים שלי הם מהמערב - מישראל, מאירופה אבל לא מירדן. יש קבוצה של ירדנים שעוקבים אחריי, אבל למעשה בירדן חיים כיום למעלה מ-10 מיליון איש - אז אני חושב שאני בטוח. לא הותקפתי בעבר. כן קיבלתי איומים על חיי, אבל לא בגלל שתמכתי בישראל אלא בגלל שביקרתי אידיאולוגיה של שנאה".

 

תגיות:תקיפהחייליםהסברה ישראליתעאהד תמימי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה