חדשות בעולם

החיים בג’ונגל: לא תאמינו מה משותף לדב משקפיים וקוף לילה

מסעו של ארגון TIME במטרה להצלת מינים בסכנת הכחדה ממשיך ביתר שאת: 7 אלף דונם של ג'ונגל פראי במעלה האמזונס בפרו נרכשו בזכות קמפיין גיוס המונים השנתי. מדובר בג'ונגל אשר מהווה בית לדב המשקפיים, היגואר וקוף הלילה - כולם מצויים בסכנת הכחדה

  • י"ז טבת התשע"ח
קוף הלילה. מהזנים הנכחדים (צילום: shutterstock)קוף הלילה. מהזנים הנכחדים (צילום: shutterstock)
אא

מסעו של ארגון TIME במטרה להצלת מינים בסכנת הכחדה ממשיך ביתר שאת. 7 אלף דונם של ג'ונגל פראי במעלה האמזונס בפרו נרכשו בזכות קמפיין גיוס המונים השנתי. מדובר בג'ונגל אשר מהווה בית לדב המשקפיים, היגואר וקוף לילה - כולם מצויים בסכנת הכחדה.

השטח שנרכש ייהפך לשמורת טבע, אותו ינהלו בני המקום מקהילת היימבראסבמבה קמפסינו.

"השטח שיירכש יהווה מרכיב קריטי בהגנה על אזור הידוע כ Royal Sun Angles Gardens", מסביר פרופ' אורי שיינס, מהחוג לביולוגיה וסביבה של אוני' חיפה באורנים, "מעבר לחשיבות הרבה של היער כחלק מאגן הניקוז של האמזונס, הוא מהווה בית גידול למגוון עצום של צמחים ובעלי חיים, הנמצאים בסכנה וזקוקים להגנה".

לפני כ-3 שנים הוקם ארגון(This Is My Earth) TIME  על ידי פרופ' שיינס מאוני' חיפה, יחד עם פרופ' אלון טל מאוני' תל-אביב, כארגון דמוקרטי בינלאומי שבו אפשר לתרום כל סכום שאדם יחפוץ.

מדי שנה מציגים לחברי הארגון 3 שטחים מכל רחבי העולם הוועדה המדעית בחרה, ויש בהם מגוון רחב של מינים המצויים בסכנת הכחדה. החברים בוחרים שטח שאותו אפשר לרכוש והופכים אותו לשמורת טבע, המנוהל על ידי ארגון מקומי.

את השטח הראשון, שמורה בהרי האנדים הפרואנים רכש הארגון בשנה שעברה. השנה הציגו לחברים את השטח החדש במעלה האמזונס בפרו. בין בעלי החיים המצויים בסכנת הכחדה ניתן למצוא את קוף לילה, דב המשקפיים, יגואר, קוף לבן בטן, וכן מגוון ציפורים כדוגמת הקוליברי המרהיב בצבעו הכחול.

דב המשקפיים (צילום: shutterstock)דב המשקפיים (צילום: shutterstock)

"כפי שציינו כשיצאנו לדרך, 2.3% משטח כדור הארץ מוגדר כ'אזור חם' שבו מגוון ביולוגי עשיר שבו מיני בעלי חיים וצמחים נמצאים בסכנת הכחדה", סיכם פרופ' שיינס, "ולכן גם השטחים הקטנים יחסית שאנחנו רוכשים יכולים לתרום תרומה משמעותית להגנה על מינים רבים".

"העובדה שבשני הקמפיינים הראשונים שלנו הצלחנו להראות שיש מספיק בני אדם ברחבי העולם שמוכנים להירתם למען המטרה החשובה מעודדת מאוד, וגורמת לנו להרבה אופטימיות. בשנה האחרונה התחלנו להיכנס למוסדות חינוך, מיסודי ועד אוניברסיטה, על מנת ללמד על הסכנות של קצב העלמות היערות בעולם והכחדת המינים. המטרה של TIME מעבר להעביר את המסר היא לתת לתלמידים ולסטודנטים כלים למעורבות ולאפשר להם לחוות את הסיפוק בפעילות להצלת כדור הארץ".

תגיות:קופיםהכחדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה