ונשמרתם

אל תסמסו בנהיגה: החל ממחר, עבירות תנועה יעלו יותר

המשטרה הודיעה כי החל מהחמישי בינואר יעודכנו מספר הנקודות בנוגע לעבירות תנועה. מעתה, דיבור בטלפון יגרור עשר נקודות, הסעת ילד ללא מושב בטיחות תרשום שמונה נקודות. ומתי תגיעו לקורס נהיגה מונעת?

  • י"ז טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משטרת ישראל הודיעה כי החל מהחמישי בינואר יעודכנו מספר הנקודות בנוגע לעבירות תנועה. בעקבות הפיקוח המוגבר בנושא "עבירות תנועה חמורות", ייכנס מחר לתוקף עדכון הניקוד על מספר עבירות ובמשטרה מזהירים את ציבור הנהגים. כך למשל, החל ממחר דיבור בנייד תוך כדי נסיעה או נסיעה ללא חגורה יעלו לכם הרבה יותר. במשטרה מדגישים כי חלק מהעבירות יזכו בפעם הראשונה גם לנקודות. כך למשל, פניית פרסת שמאלה במקום אסור תרשום לחובתכם 6 נקודות, כשעד היום הדבר היה מחייב את בעל הרכב בקנס בלבד. עבור רכיבה על אופנוע ללא קסדה תקבלו שש נקודות ואי לבישת אפוד זוהר בזמן עצירה בשוליים תגרור שתי נקודות. על פי שיטת הניקוד, נהג שצבר 12 נקודות ייאלץ לעבור קורס נהיגה מונעת, בעוד שנהג שצבר 24 עד 35 נקודות בארבע שנים יעבור קורס הדרכה מתקדמת. נהג שעבר יותר מ-35 נקודות רישיונו ייפסל לשלושה חודשים.

כמו כן, נהיגה ללא רישיון וסירוב לבדיקת שכרות יצברו שתי נקודות יותר, 10 נקודות במקום 8. נהיגה ברשלנות, כמו הסעת ילד ללא מושב בטיחות, תעלה מעכשיו 8 נקודות במקום 6. עוד עבירות נפוצות: עבור דיבור בטלפון ללא דיבורית יירשמו לחובתכם 8 נקודות במקום 4, ומי שייתפס ללא חגורת בטיחות יירשמו לחובתו 4 נקודות במקום 2, כפי שהיה נהוג עד היום.

במשטרה מעריכים כי הרפורמה החדשה תוביל לירידה משמעותית בתאונות הדרכים, וכן במספר הנהגים שיעברו עבירה. רק לאחרונה התברר כי המשטרה מגבירה את האכיפה שלה בכבישים מרכזיים, כשהציבה בנוסף למצלמות מהירות, מצלמות "נמוכות" שיכולות לאתר נהגים שמסמסים תוך כדי נהיגה. ההערכה של המשטרה היא שהדבר יוביל לצמצום התופעה ב-2018.

תגיות:סמסנהיגהונשמרתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה