סמארטפונים ואינטרנט

משרד החינוך מפתיע: עד היכן ישתלטו עלינו הטלפונים החכמים?

משרד החינוך עתיד להתיר שימוש בטלפונים חכמים בשיעורי בית הספר, מנגד ישנה הסתייגות למהלך, ובהמשך יגובשו כללים לגבי "שימוש ראוי" במכשיר על ידי התלמידים בכיתה לצורך לימודי בלבד

  • ט"ז טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד החינוך עתיד להתיר שימוש בטלפונים חכמים באופן מווסת בשיעורי בית הספר, לצרכי לימוד בלבד, אמר עופר רימון, ראש מנהל מדע וטכנולוגיה במשה"ח, במהלך דיון שנערך בוועדה לזכויות הילד בכנסת.

ההחלטה התקבלה עם הסתייגות מסוימת, ובהמלצת הוועדה להגברת האכיפה על המכשירים שלא יינתן בהם שימוש אחר.

נכון להיום משרד החינוך אוסר לחלוטין שימוש בשיעורים בטלפונים החכמים, אך במציאות אין אכיפה מוחלטת על הנחייה זו במקומות רבים, ואצל התלמידים יש שימוש בטלפונים לצרכים שונים אישיים ולימודיים.

לדברי פרופ' עמוס רולידר שהוזמן לדיון: "אנחנו בצרות צרורות בסביבה הביתית. הורים חושפים היום ילדים למסכים כבר בגיל שנתיים. אנחנו בין עשר המדינות שבהן הילדים מקבלים בגיל הצעיר ביותר את הטלפון לבעלותם, ובין אלה שבהן הילדים חשופים למכשיר הכי הרבה שעות".

עוד הוסיף פרופסור רולידר: "אני חושב שאנחנו לא צריכים לפחד ולהפסיק את הדבר הזה. הוא גורם נזק גדול לילדים שלנו".

לטענת יונה פרסבורגר, מנכ"ל עמותת “נתיבי רשת” אשר פועלת עבור התמודדות בריאה עם העולם הווירטואלי: "נתונים שנאספו במדינות ה־OECD מראים שהכנסת תקשוב לכיתות לא העלתה את רמת הציונים של התלמידים. הסמארטפונים 'גדולים' על הילדים".

לעומתם סברה יו"ר ח"כ יפעת שאשא־ביטון: "המערכת לא יכולה לברוח מהסמארטפונים, ויש לרתום אותם בצורה מיטבית לטובת עתיד הילדים. הטלפונים הניידים כאן כדי להישאר. השאלה היא איך מתמודדים איתם בצורה הטובה ביותר".

ראש מינהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך רימון הסביר בדיון כי המשרד מתכוון לעדכן את חוזר המנכ"ל ולאפשר שימוש בטלפונים חכמים תחת פיקוח ורק לצרכים לימודיים. "אנחנו צריכים למצוא את דרך המלך שמצד אחד מאפשרת שימוש פדגוגי בסמארטפון ומצד שני שלא יהיו להפקר. צריך למצוא את האיזון". לדבריו, הכוונה היא להתחיל עם שכבות הגיל הגבוהות.

נציגי מועצות התלמידים אף הם השתתפו בדיון. אדר גיציס, אחד מהנציגים סיכם: "הכי קל להפיל את זה על התלמידים, אבל בואו נראה את ההורים שבאים לאסוף את התלמידים משאירים לרבע שעה את הנייד בתא הכפפות".

בסיום הדיון נקבע כי תוקם ועדה אשר תגבש מתווה שיסייע בשילוב נכון של טלפונים חכמים בלימודים, ובין היתר תבדוק אפשרויות לאסור את השימוש בניידים בהפסקות, ראשית כל בבתיה"ס היסודיים.

תגיות:סמארטפוניםמשרד החינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה