חדשות בארץ

סטודנטים ערבים נטשו הרצאה של מרצה מצרי: "נורמליזציה עם ישראל זו בגידה"

סטודנטים ערבים נטשו הרצאה של מרצה מצרי שמסר שיעור בנושא יחסי ישראל-מצרים. "יא בוגד מסריח. נבלה, ויתרת על הלאומיות שלך. מה שאתה עושה הוא מביש, ונורמליזציה זו בגידה בעם שלך", צעקו לעברו. מהאוניברסיטה נמסר בתגובה: "רואים את ההפרעה בחומרה רבה והנושא ייבדק"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אותה גברת בשינוי אדרת: סטודנטים ערבים נטשו אתמול (ג') הרצאה של חוקר מצרי בשם סעד אלדין אברהים, שהגיע כמרצה אורח לאוניברסיטת תל אביב, והעביר שיעור בנושא 'יחסי ישראל-מצרים'. 

את השיעור קטע קומץ סטודנטים ערביים שצעק לעברו: "נבלה, ויתרת על הלאומיות שלך. מה שאתה עושה הוא מביש, ונורמליזציה זו בגידה. אתה נבלה וממזר, תתבייש לך יא בוגד. יחי העם הפלסטיני ויחי העם המצרי".

הסטודנטים האשימו את אברהים כי הוא "פועל לנורמליזציה, משתף פעולה ובוגד לא רק בעם המצרי כי אם גם בעולם הערבי כולו. העם המצרי מתנער ממך ומאנשים כמוך", קראו לעברו. בראיון ל'ynet' אמר אחד הסטודנטים בבוטות כי "החוקר המסריח הזה בא לדבר על נורמליזציה עם ישראל. הוא חושב שהוא נפגש עם ילדים קטנים. לא היינו מוכנים לשמוע אותו כי הוא מתאר דברים בצורה שקרית, וברור שהוא קיבל הוראות מה להגיד. אם הייתה לי אפשרות הייתי יורק לו בפרצוף", אמר והוסיף כי מה שחשוב הוא ש"השמענו את צעקתנו והודענו לא ולאנשים כמותו שאנחנו פלסטינאים גאים. אף אחד לא ישפיע על עמדתנו. חשוב שהוא יבין שממשלת ישראל היא ממשלה כובשת שמנסה לחוקק חוקים גזעניים במטרה להשפיל את האזרחים הערבים הפלסטינים".

סטודנט אחר אמר שערבי כמוהו שמשתתף בהרצאות באוניברסיטת תל אביב נתפש כמי שמזלזל בעם הפלסטיני. "איך אתה נותן לגיטימציה לעוול, לקיפוח, לכיבוש ולשלילת זהותנו?", סיכם.

כזכור, זו אינה הפעם הראשונה שסטודנטים ערבים מקימים מהומה תגובת אוניברסיטת תל אביב: "אנחנו רואים בחומרה את ההפרעה למרצה במהלך אירוע אקדמי טהור, והאוניברסיטה תבדוק את הנושא".

תגיות:בגידהמצריסטודנטיםערבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה