חדשות בארץ

טסים לחו"ל? בקרוב תמריאו מאי מלאכותי מול חופי ישראל

בעקבות שבירת שיא התיירות הנכנסת לישראל והעומס בנתב"ג, משרד התחבורה בוחן מכרז לבניית נמל תעופה שיוקם מול חופי ישראל. המודלים: סין והונג קונג. שר התחבורה: "נתב"ג כבר לא יענה על הדרישות"

  • ט"ז טבת התשע"ח
(הדמיה: עיריית הרצליה)(הדמיה: עיריית הרצליה)
אא

משרד התחבורה הודיע כי בקרוב יקומו חמש קבוצות תכנון רב לאומיות, שעברו את שלב המיון המוקדם, במטרה לבחון מכרז לבניית נמל תעופה על אי מלאכותי מול חופי ישראל. על פי ההערכות, הנמל ערוך לקבל כ-20 מיליון נוסעים בשנה. ההודעה של המשרד לא מגיעה לחינם: השנה נשבר שיא התיירים הנכנסים לישראל. כעת מצפים במשרד לכ-30 מיליון נוסעים כבר בשנת 2030, כשנמל התעופה בן גוריון כבר קרוב לקיבולת המקסימלית שלו, בעוד שנמל התעופה גליל אמור לקבל כמה מיליונים בודדים.

האחת האפשרויות שעלו, כאמור, היא הקמת נמל התעופה על אי מלאכותי בים התיכון, זאת על פי מודלים מצליחים באוסקה שביפן, ובנמלי התעופה של הונג קונג ומקאו בסין, וכן נמלי התעופה בקוריאה וסינגפור. שר התחבורה, ישראל כץ: "אין מנוס מלהתחיל כבר עכשיו לחשוב קדימה. השמים הפתוחים והצמיחה של המשק הישראלי יחייבו אותנו להיערך ליום שבו נתב"ג כבר לא יענה על הדרישות. זאת לאור הביקוש הגובר לשדות תעופה ומיצוי הפוטנציאל של תשתיות התעופה הקיימות בעתיד הלא רחוק".

מספר חברות ממדינות שונות, בהן אנגליה, צרפת, סין, דנמרק והולנד עלו לשלב הבא וכל קבוצה תהיה מורכבת ממתכננים זרים וישראליים. החברה שתזכה לבדוק את היתכנות הפרויקט תיבחר בעוד מספר חודשים ותגיש את ההמלצות עד אמצע 2019. ההערכה היא כי שלב התכנון והבניה ייערך מספר שנים ועלות הפרוייקט נאמדת בכמה מיליארדי שקלים.

תגיות:הרצליהאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה