סיפורי אמונה

מפתיע: מדוע בירך הרבי שנה טובה ב-1 בינואר?

הרה"ק מאפטא היה מברך בתחילת השנה החדשה למניין הגויים שנה טובה לכל עם ישראל, זאת משום שהזמן בו מציינים הגויים את חגם, הינו זמן המסוגל לפעול ישועות עבור היהודים. קראו את דבריו הנפלאים

  • י"ד טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרה"ק מאפטא היה מברך בתחילת השנה החדשה למניין הגויים שנה טובה לכל עם ישראל. הסיבה לכך היא על פי ביאורו על הכתוב: "ה' יספור בכתוב עמים", שמראה כי הזמן בו מציינים העמים את השנה החדשה הינו זמן המסוגל לפעול ישועות למען עם ישראל.

הזמן המציין את השנה החדשה על פי הגויים מהווה עת דין, ומאחר וכוח הגויים נובע מהיהודים, נמצא כי נכון הזמן לגזירות טובות על עם ישראל.

ועוד יש להזכיר כי הדבר פועל גם הפוך: כאשר הקב"ה רואה את הוללות הגויים בחג שלהם, ולעומתם את התנהגות היהודים בראש השנה, יש בכוחן של גזרות רעות להיהפך לטובות.

וכך נכתב:

"בספר אהלי יעקב להרה"ק מהוסיאטין כתוב בשם הרה"ק מאפטא, שהיה מברך בתחילת השנה החדשה למניין הגויים שנה טובה לכל עם ישראל, וביאר לפי הנכתב: "ה' יספור בכתוב עמים" שבזמן שהעמים מונים את שנתם החדשה זהו זמן מסוגל לעם ישראל, כי וודאי שאז יש דין על הגויים, וכיון שכל כוחם של הגויים הוא מהיהודים אז זה זמן מסוגל לגזור גזירות טובות על עם ישראל".

ממשיך הרב, וחידד את הנאמר: "ולהפך - שגם דברים שלא הצליחו לפעול בראש השנה פועלים ביום זה, כי כשהקב"ה רואה איך הגויים מתהוללים בראש השנה שלהם, ואיך היהודים מתנהגים בראש השנה שלהם, גם גזירות שנגזרו ח"ו להפך הטוב על עם ישראל בכוחן להתהפך לטוב".

תגיות:שנה טובההרה"ק מרפטא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה