חדשות בעולם

הזוי: אנליסט נחטף ושוחרר תמורת כופר במטבע ביטקוין

המטבע שוב עולה לכותרות בעקבות סיפור מוזר: האנליסט המומחה פאוול לרנר נחטף באוקראינה, ושוחרר לאחר קבלת כופר במטבע: "המקרה הראשון באוקראינה שקשור לפשע עם ביטקוין"

  • י"ג טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המסחר הוירטואלי בביטקוין עלה לאחרונה לכותרות בזכות התנודות בשערי המטבע. הוא עורר עניין בקהילה הבינלאומית, אך כעת הוא מגיע לכותרות בזכות אירוע חריג שהתרחש בסוף השבוע באוקראינה. מתברר כי מנהל בורסה למסחר במטבעות דיגיטליים שנחטף בימים האחרונים שוחרר לאחר קבלת כופר במטבע הנחשק. הסיפור ההזוי הזה נחשף לאחר שחרורו של החטוף.

פאוול לרנר הוא אנליסט מוביל בתחום המטבעות הדיגיטליים. הוא עבד בחברת EXMO שפועלת בעיקר בבריטניה. על פי דיווחים בחו"ל, החטיפה עצמה בוצעה ב-26 בדצמבר ושוחרר לאחר שהחוטפים קיבלו כופר של מעל מיליון דולר שהומרו למטבע. על פי הדיווח של סוכנות רויטרס, "שר הפנים האוקראיני מסר כי החוטפים שחררו את האנליסט המומחה לאחר שקיבלו יותר ממיליון דולר בביטקוין ככופר". דובר של שר הפנים אנטון גרשנקו מסר: "זהו המקרה הראשון באוקראינה שקשור לפשע עם ביטקוין. כרגע עדיין לא ברור מי ישלם את הכסף. בתגובה של החברה בה עבד נכתב כי במסגרת עבודתו ללרנר לא הייתה גישה לנכסים של המנויים. "הוא בסדר, לא נגרם לו נזק פיזי. עם זאת, הוא נמצא כרגע בלחץ ולכן הוא לא ימסור שום תגובות רשמיות בימים הקרובים", נמסר.

המטבע הפופולארי, ששערו רשם בשבוע שעבר ירידה נוספת, עולה לאחרונה לכותרות בעקבות סיפורים מוזרים. כך למשל, בשבוע שעבר התברר כי מספר אנשים שרכשו את מטבע הביטקוין לפני מספר שנים לא מסוגלים לממש את הרווחים שלהם. הסיבה: הם לא זוכרים את קוד האבטחה של המטבע שרכשו באמצעות האינטרנט וכעת הם לא מסוגלים למכור אותו ולממש את הרווח הגדול הטמון. המטבע זינק מתחילת השנה לשווי של 19 אלף דולר, אך צנח. כך למשל, רוכש שקנה 15 ביטקוין תמורת 260 דולר ב-2013, לא זוכר את הקוד בעזרתו יוכל לממש את המטבעות ששווים כעת מתקרב ל-300 אלף דולר.

תגיות:מטבעביטקוין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה